مورد علاقه ها 0
تلفن تماس با ما 36411130-031

تنظیم محتوای ایمیل نسبت به موضوع و بر اساس هدف

بیان واضح اهداف موقعیتی در اختیار تان قرار می دهد تا ایمیلی برای تکمیل اهدافتان ایجاد کنید.مدیریت شرکت تجاری کوچک به معنی تنظیم مداوم اهداف جدید و بهبود محتوای ایمیل های جدید در راستای این اهداف است .وقتی زمان محدودی دارید ممکن است وسوسه شوید محتوای ایمیلی تهیه کنید که با برنامه ی زمانی تان بیش از اهدافتان هماهنگ باشد.یکی از مهم ترین دلایل استفاده از اهداف ویژه برای مدیریت محتوای ایمیل این است که از بمباران اطلاعاتی مشتریان قدیمی و بالقوه خودداری کنید.

ارسال تمامی اطلاعاتی که فکر می کنید مورد نیاز مشتری است و امید بستن به اینکه مطلب جالبی در ایمیل شما پیدا می کند مثل پرتاب تیری در تاریکی است به امید اینکه شاید به هدف بخورد.این روش درستی برای بهره مندی از زحمات تان نیست .برای جلوگیری از تیر اندازی در تاریکی از به کار گیری روش های زیر اجتناب کنید.

• خبرنامه های ترکیبی شامل موضوعات مختلف ,مقالات کاملا" نامرتبط و درخواست های فراوان برای اقدام روی ایمیل

• ارائه ی تخفیف هایی در کنار محتوای غیر تبلیغاتی و معرفی انواع کالاهای تخفیف نخورده
• ارسال آگهی های مربوط به گروه ویژه ای از مخاطبان برای همه
• ایمیل های چند مرحله ای شامل پیام های تخفیف گیج کننده یا متن های بیش از حد طولانی


برای بهبود همزمان با محتوای ایمیل به این فکر کنید که مخاطبتان چه درکی از مقاصد شما پیدا می کند.اگر می خواهید به او کمک کنید تا اهدافتان را تکمیل کند باید بداند چرا برایش ایمیل می فرستید و از او انتظار چه کاری دارید .شما نمی توانید فقط بگویید خرید کند چون می خواهید خانه ی ساحلی دیگری در هاوایی بخرید .بلکه باید بدون صحبت علنی درباره ی کاری که می خواهید انجام دهید اهدافتان را به موضوعاتی ترجمه کنید که به طور ضمنی مخاطب را به سوی ان هدایت کند.وقتی محتوای ایمیل با موضوعات اشنا ارتباط داشته باشد برای مشتریان پر معنا تر خواهد بود .موضوع ,ایده ی اصلی کل عملیات ایمیلی شماست .


موضوع با قالب فرق می کند .قالب در یکی از چهارگروه موضوع اشنای زیر جای می گیرند:
• تبلیغاتی
• اطلاعات
• ایین نامه ای
• ارتباطی

گاهی اوقات ممکن است ایمیل ها شامل موضوعات مختلفی باشند.اما در چنین مواردی معمولا" بهترین کار این است که یک موضوع اصلی داشته باشیم و موضوعات مختلف مربوط به یکدیگر تحت عنوان موضوع اصلی به صورت بصری دسته بندی شوند.

موضوع تبلیغاتی

وقتی هدف اصلی ایمیل تان متقاعد کردن مخاطب برای انجام عملی ویژه یا درخواست خرید ویژه ای است محتوای ایمیل باید با این موضوع مطابقت داشته باشد.برای مثال اگر هدف اصلی تان این است که از مشتری بخواهید خرید ویژه ای انجام دهد ضمیمه کردن دعوت نامه ای به ایمیل سمینار مربوط به ان کالا با موضوع اصلی هماهنگی دارد .در مقابل گنجاندن دعوت نامه در برنامه ای بی ربط ان را از موضوع اصلی منحرف می کند.


مثال هایی از محتوای ایمیلی تبلیغاتی در زیر امده است :
• تصویرکالا و توضیحاتی درباره ی ان
• کوپن ها
• گواهی نامه ها
• سربرگ ها و پیوندهایی که درخواست اقدام به کاری را مطرح می کنند.
• پیوندهای اطلاعاتی که از فراخوان اصلی برای اقدام حمایت می کنند.
• راهنمایی هایی درباره ی اقدام به کار


موضوع اطلاعاتی


وقتی هدف اصلی ایمیلی اطلاع رسانی باشد برای اینکه به مخاطب در شکل گیری عقیده اتی کمک می کند باید فقط شامل همان موضوعی باشد که محتوای اطلاعاتی را تایید می کند.


موضوعات اطلاعاتی با موضوعات تبلیغاتی تفاوت دارند: موضوعات اطلاعاتی به ندرت شامل فراخوان ویژه ای برای انجام کاری به غیر از خواندن محتوای پیام هستند .برای مثال , خبرنامه ای با موضوع اطلاعاتی ممکن است شامل سه مقاله درباره ی مزایای هوای پاک باشد.

موارد زیر در اصل اطلاعاتی هستند:
• مقاله های خبری
• داستان ها و روایت ها
• عقاید و نقطه نظرها
• آگهی هایی که فراخوانی ویژه برای انجام کاری ندارند.
• گاهشمار رویداد ها
• سوالات متداول


موضوع آیین نامه ای
وقتی هدف اصلی ایمیل ارائه ی توصیه های رسمی یا توضیح درباره ی روندی است شامل محتوایی است که به موضوعات آیین نامه ای مربوط می شود.این پیام مثل پیام های اطلاعاتی هستند که در ان ها به ندرت درخواست برای انجام عملی ویژه به غیر از خواندن محتوای ایمیل دیده می شود.مثال هایی از محتوای چنین ایمیل هایی به شرح زیر است :


• پیام کتبی خوشامدگویی به مشتری یا مشترکی جدید.
• عبارات و تذکرات رسمی
• متن پانویسی که درباره ی روش حمل یا خط مشی خصوصی توضیح می دهد.
• مجوز ها و افشاگری ها




موضوع ارتباطی



وقتی هدف اصلی ایمیل ایجاد ارتباط شخصی یا عمیق کردن ان باشد این ایمیل باید تنها شامل محتوایی باشد که موضوع رابطه ای را تایید می کند و به ان ارتباط دارد . این موضوعات معمولا" برای ایجاد ارتباطات یک طرفه اند و هیچ درخواستی از مشتری ندارند.

مثال هایی از محتوای ایمیل ارتباطی :
• سلام و احوالپرسی ها و تقدیر و تشکرها
• متن پانویسی که درباره ی روش حمل یا خط مشی خصوصی توضیح می دهد.
• مجوز ها و افشاگری ها



موضوع ارتباطی
وقتی هدف اصلی ایمیل ایجاد ارتباط شخصی یا عمیق کردن ان باشد این ایمیل باید تنها شامل محتوایی باشد که موضوع رابطه ای را تایید می کند و به ان ارتباط دارد.این موضوعات معمولا" برای ایجاد ارتباطات یک طرفه اند و هیچ درخواستی از مشتری ندارند.

مثال هایی از محتوای ایمیل ارتباطی:
• سلام و احوالپرسی ها و تقدیر و تشکرها
• اخبار یا ماجراهایی درباره ی تجربیات شخصی
• پیامهای شناسایی مشتری

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها