مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

اهدافتان را در شش مرحله خلاصه کنید

برای تصمیم گیری درباره ی ارسال ایمیلی با محتوای ویژه اهداف دقیق و مشخص بسیار مفید تر از اهداف کلی اند .پس از تعیین و توضیح اهداف کلی و معنا دار تر و تطبیق ان با وظایف ویژه است .

اهداف کلی تان را در شش مرحله ی زیر خلاصه کنید:

• هدف نهایی را تصور کنید.
• تصمیم بگیرید که می خواهید مشتریانتان چه کسانی باشند.
• تصور کنید از مشتری توقع چه عملکردی دارید .
• هدفتان را منعکس نمایید.
• تصمیم بگیرید در چه نقطه ای می خواهید هدفتان را تکمیل کنید.
• هدفتان را زمان بندی کنید.

مرحله اول :
هدف نهایی تان را مشخص کنید.
قبل از خلاصه کردن اهداف کلی به عنوان شروع ان ها را یادداشت کنید.از یک برگه ,تخته ی سفید,یا رایانه برای این کار استفاده کنید.بعد از هر مرحله هدف جدیدی را یادداشت کنید تا جایگزین هدف کلی اولی شود .

مرحله دوم :
معین کنید که چه کسی قرار است مخاطب اهدافتان باشد.
برخی از اهداف فقط به خاطر اینکه مخاطب تمایلی ندارد یا نمی تواند به شما برای رسیدن به ان کمک کند دست نیافتنی به نظر می رسند به کمک درک درست از خواست مخاطب می توانید ایمیلی تهیه کنید که در بین گروهی ویژه علایق و نیاز های ویژه ای را مطرح کند .
باز نویسی هدف با توجه به مخاطبی که در ذهن دارید کمک می کند زبان مناسب ایمیل را بیابید و طراحی ظاهری و حسی ان را طوری انجام دهید که مخاطب با محتوای ان شما را بشناسد.


مرحله سوم :
انگیزه های مخاطب برای عملی کردن اهدافتان را تشخیص دهید.
مشتریان وقتی تصمیم خرید می گیرند که بخواهند یا احساس کنند باید این کار را انجام دهند.مخاطب برای رسیدن به هدفتان به شما کمک نخواهند کرد مگر اینکه ثابت کنید چرا باید بخواهد یا نیاز دارد بر اساس محتوای ایمیل تان دست به اقدامی بزند.بیان هدف با توجه به انگیزه ی مشتری باعث می شود اهداف و محتوای ایمیل بر روی ارزش واقعی برای مخاطب متمرکز شود.


مرحله چهارم :
ببینید چطور می توانید مردم را متوجه هدفتان کنید.
قطعا" هدف شما از مطالعه  ی این کتاب این است که مردم با خواندن یکی از ایمیل های شما اهدافتان را دریابید .اما خوب است هدفتان را به شکلی توضیح دهید که به طور مشخص بیان کند برای جمع اوری و استفاده از ادرس ایمیل مخاطبانی که در مرحله دو شناسایی کرده اید چه برنامه ای دارید.در این مرحله هدف شما بر روی یک یا چند روشی متمرکز است که به شما اجازه می دهد کار ویژه ای انجام دهید .اما قبل از اینکه هدفتان اماده ی هدایت اقدامات شما از طریق مراحل کاربردی بازاریابی ایمیلی شود هنوز به یکی دو اصلاح دیگر نیاز دارد.

مرحله ی پنجم :
مشخص کنید هدفتان در کجا کامل می شود
یک معامله باید در نقطه ای اتفاق بیفتد و شما باید مخاطبتان را به سوی این نقطه هدایت کنید تا احتمالا" منتهی به دستیابی به هدفتان شود.بیان اهداف با توجه به این نقطه کمک می کند پیامتان را طوری هدایت کنید که مخاطب متوجه شود کدام سو برود و به کجا برسد.بیان اهدافتان با تمرکز بر روی نقطه ای در ذهن نه تنها کمک می کند مراحلی را که مشتریان باید طی کنند مشخص نمایید بلکه باعث می شود پیشنهادهایی به فکرتان برسد که مشتریان را به سوی نقطه ای هدایت کند که ممکن است بیشترین تغییر یا سوددهی رخ بدهد.

مرحله ششم :
پیش بینی کنید چه زمانی مخاطب به هدفتان پاسخ می دهد.
بیان اهداف زمان بندی شده به تنظیم برنامه ای برای ارسال ایمیل و تمرکز بر روی هدف حتی در زمان تنظیم ایمیل های مختلف کمک می کند .بیان و بازبینی اهداف در شرایط ویژه ممکن است وقت زیادی بگیرد اما نتیجه ی ان ارزش این زحمت را دارد هرچه محتویات ایمیل به اهدافتان نزدیک تر باشد .مخاطبان بهتر و واضح تر هدف ان را تشخیص می دهند و بدون ایجاد مشکل به تکمیل ان کمک می کنند.
دیدگاه ها
پربازدیدترین ها