تمامی کاربران ایمیل ,دیر یا زود با اسپم روبه رو می شوند .مردم انقدر اسپم دریافت می کنند که در مورد بازکردن ایمیل ها تردید دارند ,مگر اینکه فرستنده را بشناسند و به او اعتماد داشته باشند.اگر ایمیل شما نیز قابل اعتماد به نظر نرسد بیشتر دوست دارند ان را به عنوان اسپم به
شرکت سرویس دهنده گزارش دهند.
هر روش
بازاریابی ایمیلی ممکن است به شکایات مشتریان از اسپم منجر شود.به همین جهت استانداردهای حرفه ای و قانونی بسیاری برای ایمیل های بازرگانی مد نظر قرار می گیرند.به علاوه مشتریان انتظار دارند
ایمیل های بازاریابی از منبعی قابل اعتماد با تعداد و محتوای مناسب ارسال شوند .
در زیر سه معیار آمده که بر اساس آن می توانید تشخیص دهید که ایمیل های تجاری شما اسپم خوانده می شوند یا نه :
• رعایت استانداردهای قانونی طبق
قانون can-spam2003• رعایت استانداردهای قانونی طبق مدافعان حقوق مشتریان و صنعت
بازاریابی ایمیلی• در نظر گرفتن اولویت های مشتریان طبق خواست خودشان
پایبندی به استفاده حرفه ای از ایمیل باعث میشود ایمیل های شما از نظر قانونی بدون مشکل باشند و رابطه تان با افرادی که این ایمیل ها را دریافت و باز می کنند عمیق تر شود .
کاهش شکایات از اسپم
اسپم به نام ایمیل تجاری ناخواسته نیز شهرت دارد .داستان ها ,افسانه ها ,و اسطوره های زیادی درباره ی ریشه و معنای این کلمه نقل می شود اما یک چیز درباره ی آن قطعی است :مشتریان علاقه ای به دریافت آن ندارند.
حتی اگر ایمیل شما شامل تعریف قانونی اسپم نشود باز هم مشتریان ممکن است آن را به عنوان اسپم گزارش کنند و بدین ترتیب مانع ارسال ایمیل های بعدی شوند.اگر مخاطبان ایمیل هایتان را به عنوان اسپم گزارش کنند و شکایات اسپم زیادی دریافت کنید شرکت سرویس دهنده مانع فعالیت سرور ایمیل تان برای ارسال ایمیل به مشتریان دیگر می شود.گاه دو شکایت از هر هزار ایمیل کافی است تا سرور ایمیل شما در لیست مسدود شده های ذائمی قرار بگیرد.از انجایی که دکمه اسپم در دسترس مشتریان است هیچ روش بازاریابی ایمیلی از شکایت مصون نیست.بهترین راه برای اطمینان از اینکه تعداد شکایت های اسپمی از شما ,از تعداد مجاز در این صنعت تجاوز نمی کند این است که ایمیلهایتان را با اولویت مشتریان در یک راستا نگه دارید.برای جلوگیری از گزارش ایمیل شما به عنوان اسپم باید بدانید که مشتریان چگونه ایمیل ها را ارزیابی می کنند .
وقتی فکر می کنید که آیا مخاطبان شما احتمالا" ایمیل تان را به عنوان اسپم گزارش می کنند یا نه به یاد داشته باشید که مفهوم اسپم در من دریافت کننده وجود دارد:
من ان را نمی خواهم.بیشتر مشتریان ایمیل های بازاریابی ناخواسته را به عنوان اسپم گزارش می کنند.به خصوص اگر احساس کنند به فرستنده اجازه نداده اند آن را بفرستد.گاهی اوقات مشتریان حتی پس از اینکه ماه ها از دریافت ایمیل ها می گذرد فقط به خاطر اینکه دیگر ان ها را نمی خواهند شروع به گزارش دادن ان ها به عنوان اسپم می کنند.
من نمی توانم تاییدش کنم.اگر مشتریان مطمئن نباشند ایمیلی از منبع موثقی فرستاده شده ان را اسپم می دانند .بیشتر ان ها به خط فرستنده نگاه می کنند تا ببینند ایمیل آشناست یا نه.
من فکر میکنم خیلی تکراری است.مشتریان زمانی که احساس می کنند محتوای ایمیل بی ربط تکراری یا خیلی طولانی است دوست دارند ان را به عنوان اسپم گزارش کنند.حتی وقتی مشتریان ایمیل شما را اسپم نمی دانند .باز هم ممکن است دوست داشته باشند دکمه ی اسپم را به دلایل زیر فشار دهند :
• نمی دانند چطور می توانند از لیست ایمیل شما خارج شوند.
• به پیوند لغو اشتراک ایمیل اعتماد ندارند.
• در حال مرتب کردن صندوق پستی ایمیل شان هستند.
• در حالی که در صندوق ایمیل در حال مرتب کردن ایمیل هایشان هستند به طور تصادفی دکمه ی اسپم را می زنند.
هنگام جمع اوری ایمیل به طور واضح از مشتریان قدیمی و بالقوه بپرسید آیا اجازه دارید برایشان ایمیل بفرستید تا مطمئن شوید که ایمیل های شما را می خواهند.
• محتوای ایمیل تان را ارزشمند کنید تا مشترکان لیست به دریافتایمیل هایتان با تمایل بیشتری ادامه دهند.
• ترتیبی اتخاذ کنید که روند ثبت نام اینترنتی به یاد مشترکان بماند و به طور واضح درباره ی تجارت تان در خط فرستنده ی ایمیل توضیح دهید تا مشترکان بتوانند منبع ایمیل را شناسایی و تایید کنند.
• از لوگوها و رنگ ها در هر ایمیلی که با هویت نشان تجاری شما هماهنگی دارد استفاده کنید تا مخاطب بتواند منبع ایمیل تان را تایید کنند.
• تعداد ایمیل های ارسالی تان را با محتوای ایمیل و انتظارات مشترکان ایمیل هماهنگ نگه دارید.
• از سرویس دهنده ی ایمیلی استفاده کنید که پیوندی برای لغو اشتراک در ایمیل های ارسالی در نظر گرفته باشد و به مشترکان اجازه دهد به پروفایلشان دسترسی داشته باشند تا لیست علایقشان را تغییر دهند.
• از همه کسانی که خود را از لیست حذف می کنند علت ان را بپرسید.
• از سرویس دهنده ای استفاده کنید که به ایمیل تان اعتبار بدهد.