مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

ارسال پیام های متعدد برای سوددهی

ارسال با مشتریان آینده همیشه مثل بازی اعداد است,زیرا حتی بهترین مشتریان بالقوه و قدیمی هم هروقت که با آن ها تماس بگیرید آماده ی خرید فوری نیستند.
پیام بازاریابی که به طور موفق منتقل شود معمولا " به افرادی می رسد که در یکی از سه مجموعه ی زیر قرار می گیرند:

خریداران فوری:
کوچکترین بخش نمایانگر خرید سریع است . .در پیش گرفتن روش بازاریابی مبتنی بر پیام یا تماس یا رفتن به دنبال مشتریان بالقوه ی سرد مزاج به امید خرید سریع ,معمولا" منجر به ضرر یا بازگشت بخش کوچکی از سرمایه می شود .گاهی اوقات خریدهای سریع فقط در صورتی انجام می شوند که پیامتان را در جای درست و زمان درست مطرح کرده باشید .معمولا" پیامی هنگامی به خرید سریع منجر می شود که مشتری قبلا" درباره ی کالا ی شما تحقیق کرده یا با شما و کالا و خدمات تان آشناست. البته این نوع خرید فوری استثناست و قانون کلی محسوب نمی شود.

مشتریان بالقوه علاقمند :
مشتریان بالقوه که علاقه نشان می دهند اما هنوز آمادگی خرید ندارند بعید نیست پیامی را به خاطر بسپارند و چند هفته , ماه یا سال بعد که آمادگی خرید پیدا کردند به شما مراجعه کنند .در مقابل ممکن است در پاسخ به پیام فرد دیگری فورا" از او خرید کنند.


افراد غیر علاقمند :
حتی بهترین روش های بازاریابی نیز نباید باعث شود که بخشی از پول یا زمانتان را صرف ارتباط برقرار کردن با افرادی کنید که هیچ گاه از شما خرید نخواهند کرد.می توانید با پیگیری پیام هایتان مشتریان علاقمند را به خریدار تبدیل کنید:پیگیری مرتب پیامها می تواند مشتریان سریع را به مشتریان دائمی تبدیل کند.

در اینجا می بینیم که مشتریان به سه گروه تقسیم می شوند :

خریدارن سریع:
بزرگترین قطعه در اینجا نشانگر خرید های سریع است تکرار پیامها به ایجاد اعتماد به شما و پیشنهادهایتان و پیام های پیگیرانه به مشتریان بالقوه علاقمند برای تحقیق بیشتر کمک می کند و برای خرید فوری به آن ها انگیزه می دهد.

مشتریان بالقوه علاقمند :
فرستان پیام به مشتریانی که قبلا"خرید سریع انجام داده اند و احتمالا" قصد خرید دیگری ندارند باعث می شود تجارت شما تا زمانی که مشتریان آمادگی خرید دوباره را پیدا کنند ,در ذهنشان در اولویت بماند.

افراد غیرعلاقمند:
بهتر است پولتان را بر روی پیامهایی سرمایه گذاری کنید که مشتریان بالقوه را هدف قرار می دهند اگر همیشه پیام های شما با بی علاقگی رو به رو می شود باید پیام یا مخاطبتان را تغییر دهید.

تکرار پیام غلط به تعداد غلط مشتریان را دفع می کند وقتی پیام پیگیری می فرستید دقت کنید پیام هایتان از اصول بازاریابی صحیح به شرح زیر پیروی کنند:

پیامتان را شخصی کنید .
اگر مردم شما را نشناسند احتمال اینکه ایمیل تان را باز کنند کم است .قبل از ارسال پیام پیگیری درباره ی اینکه افراد موجود در لیست تماس هایتان از کجا آمده اند فکر کنید و بر طبق آن عمل نمایید.

پیامتان را به یاد ماندنی کنید.
اکثر مشتریان پیامهای بازاریابی را فراموش می کنند.اگر نتوانید ایمیل های جدید تان را به ارتباطات قبلی ربط دهید مشتری بالقوه ممکن است فکر کند پیام های پیگیری شما اضافی است معمولا" وقتی به طور مداوم به مشتریان بالقوه یاد آور می شوید که شما را می شناسند ایمیل هایتان به یاد ماندنی تر می شود.

زمان بندی همه چیز است.
برنامه ریزی در زمینه ی انتظارات مخاطبان و ارسال ایمیل بر طبق برنامه ای منظم به شما کمک می کند مطمئن شوید که پیام هایتان زیاده از حد نشده است.

• به طور منظم به مشتریان یاداوری کنید که در صورت تداوم در اشتراک لیست ایمیل شما چه چیز عایدشان خواهد شد.

• اجازه ندهید بین تماس هایتان خیلی فاصله بیفتد.زمانی که محتوی ایمیل ها مرتبط است ماهی یک بار فاصله ی زمانی مناسبی است.

• به زمان بندی پایبند بمانید برای مثال اگر قرار است هر جمعه ایمیل بفرستید .حتما" هر جمعه در ساعت مقرر ایمیل را ارسال کنید.

ایمیلتان را ارزشمند کنید :
بعد از جلب توجه و علاقه ی مشتریان بالقوه معمولا" قبل از اینکه تصمیم بگیرند که ایا می خواهند با شما در ارتباط باشند یا نه یکی دو بار برای نفوذ در ان فرصت دارید .قبل از ارسال ایمیل های پیگیری از خودتان بپرسید قرار است مشتری شما چه چیز ارزشمندی به دست بیاورد.این موارد را به خاطر بسپارید:

• فقط اطلاعاتی را که مشتری خواسته برایش بفرستید.
• پیامتان کوتاه باشد و بتوان آن را به سرعت خواند
• بازخورد ایمیل تان را تحلیل کنید و تغییرات را سریع انجام دهید تا با علایق مشتریانتان هماهنگ شود.
• اطلاعاتی را در ایمیل تان بگنجانید که برای مشتریان ارزشمند باشد.






دیدگاه ها
پربازدیدترین ها