مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

درک ارزش مشتری قدیمی

مشتریان قدیمی راحت تر از مشتریان جدید به دست نمی ایند ,اما تجارت با آن ها سود اورتر از مشتریان بالقوه سرد مزاج است.در زیر مواردی آمده است که از طریق آن ها مشتریان قدیمی باعث رشد تجارت شما می شوند.

هزینه جذب مشتری :


مشتری جدید معمولا" به جای سود برای تجارت شما ضرر خواهد داشت .
پس از صرف هزینه ی زیادی برای خبررسانی ,اگر بیش از صد دلار برای تبلیغات هزینه کرده باشید . اولین صد نفری که به رستوران می ایند و نفری ده دلار پرداخت می کنند به تجارت شما ضرر خواهند زد .

سود پایه:
سود پایه شما مقدار پولی است که پس از پرداخت هزینه ها باقی می ماند .سود پایه با افزایش خرید های سود آور مشتریان بطور صعودی افزایش می یابد .

سود حاصل از افزایش خرید :
بعد از پوشش دادن هزینه ها ی ثابت سود به طور مکرر به بیش از سود پایه افزایش می یابد و پس از ان هر خرید اضافه ای سود اختصاص یافته به هزینه های ثابت را پایین تر می آورد.برای نمونه فرض کنیم اجاره ی ماهانه شما صد دلار است و ده دلار از هر خرید صرف اجاره می شود. پس از ده خرید ده دلار شما سوددهی اضافی خواهد داشت.خریداران قدیمی نیز به طور متوسط برای هر خرید بیش از مشتریان جدید پول خرج می کنند.

سود دهی از کاهش هزینه های کار :
وقتی مشتریان قدیمی با کار شما بیشتر آشنا می شوند به اندازه ی مشتریان جدید به مدیریت نیاز ندارند.
سود حاصل از مشتریانی که به شما معرفی می شوند:هرچه مشتریان با تجارت , خدمات و کالاهای شما بیشتر ارتباط داشته باشند احتمال اینکه درباره تجربه هایشان با دوستان و اطرافیان صحبت کنند بیشتر است.مشتریانی که به شما معرفی می شوند مثل مشتریان قدیمی هستند.زیرا مشتری ای که از طرف شخص دیگری فرستاده شده به معرف اولیه اعتماد دارد و معمولا" لازم نیست زمان یا پول زیادی برای متقاعد کردن او به خرید صرف کنید.

سود حاصل از پاداش خرید :
رقابت بر سر قیمت , قاتل تجارت های کوچک است .مشتریان قدیمی که به شما اعتماد پیدا کرده اند و با خرید های مکرر احساس راحتی می کنند به خاطر کمی افزایش قیمت حاضر نمی شوند مثل مشتریان جدید به رقبای شما مراجعه کنند .مسلما" برای تشکر از وفاداری آن ها نباید قیمت را بالا برد اما شما می توانید برای جبران پولی که ان ها بابت وفاداری شان می پردازند ,امتیاز کیفی یا کمی – به عنوان پاداش خرید به کالا یا خدمات مورد نظر بیفزایید.بسیاری از مشتریان قدیمی برای استفاده از مزایای بیشتر حاضرند پول بیشتری بدهند.
دیدگاه ها
پربازدیدترین ها