تلفن تماس با ما 36411130-031

چگونه وب سایت خود را در Google ثبت کنیم

ورود به نتایج جستجوی گوگل رایگان و آسان است ؛ شما حتی نیازی به ارسال سایت خود به گوگل ندارید. گوگل یک موتور جستجوی کاملا اتوماتیک است که از نرم افزار شناخته شده با عنوان "web crawlers" استفاده می کند که به صورت منظم وب را برای یافتن سایت هایی که به فهرست ما اضافه می شوند ، به طور آنلاین بررسی می کند . در حقیقت، اکثریت قریب به اتفاق سایت های ذکر شده در نتایج گوگل برای شناخته شدن به صورت دستی گنجانده نمی شوند، اما زمانی که ربات های گوگل در وب ردیابی کنند، به طور خودکار یافت و اضافه می شوند.

آیا سایت من در گوگل هست ؟
برای تعیین اینکه سایت شما در حال حاضر  در فهرست گوگل قرار دارد یا خیر،
چگونه وب سایت خود را در Google قرار دهید
  URL سایتتان را در گوگل جستجو کنید. به عنوان مثال، با سرچ عبارت "site:sepahangostar.com" این نتایج را به شما نشان می دهد. مشاهده نتایج

سایت من در گوگل نیست!
اگر چه که گوگل میلیاردها صفحه را ردیابی می کند، پیدا نشدن برخی از سایت ها اجتناب ناپذیر است. هنگامی که عنکبوت ما یک سایت را پیدا نمی کند، اغلب به یکی از دلایل زیر است:
  • این سایت به خوبی به سایر سایت ها در اینترنت متصل نیست.
  • شما به تازگی یک سایت جدید را راه اندازی کرده اید و گوگل هنوز زمان برای ردیابی آن را نداشته است.
  • نوع طراحی سایت ممکن است باعث شود که گوگل نتواند محتوای سایت شما را به طور موثر ردیابی کند.
  • هنگام تلاش برای ردیابی سایت شما، Google خطایی دریافت کرده است.

چگونه می توانم سایت یا اپلیکیشن موبایل خود را در Google دریافت کنم؟
گوگل برای ایجاد یک ردیابی مطلوب وب سایت ، دستورالعمل هایی ارائه داده است. در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد که ردیاب گوگل سایت خاصی را پیدا کند، به دنبال این دستورالعمل ها باید سایت شما در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود.

اگر می خواهید اپلیکیشن موبایل خود را در Google دریافت کنید، مطمئن شوید که فهرست سازی برنامه (App Indexing) را در اپلیکیشن خود اجرا کرده اید.
وب مستر گوگل ابزارهایی برای کمک به شما در ارائه محتوای خود به Google فراهم می کند و نظارت می کند که چگونه در Google جستجو می شوید.
وب مستر گوگل حتی می تواند هشدارهایی در مورد مسائل حیاتی که گوگل با سایت یا اپلیکیشن موبایل شما مواجه می شود، ارسال کند.




اگر میخواهید اطلاعات کسب و کار، نقشه یا سایر اطلاعات تخصصی را به Google اضافه کنید، به دریافت محتوای خود در Google مراجعه کنید.


چک لیست پایه برای نمایش در نتایج جستجوی گوگل

در اینجا چند سؤال اساسی وجود دارد که هنگام شروع به کار باید درباره وب سایتتان از خود بپرسید. شما می توانید اطلاعات بیشتری را در Google Webmasters و همچنین در قوانین سئوی سایت دریافت کنید.

چگونه وب سایت خود را در Google قرار دهید
 آیا وب سایت من در Google نمایش داده می شود؟
ورود به نتایج جستجوی گوگل رایگان و آسان است؛ بجز پست کردن آن در وب نیاز به انجام کار دیگری ندارید.
برای بررسی اینکه آیا صفحات شما در حال حاضر نمایه شده اند یا خیر، سایت خود را در Google مانند نمونه سرچ کنید: site:example.com
سایت خود را به جای "example.com" جایگزین کنید. اگر سایتتان نمایش داده نشود، می توانید مالکیت وب سایت خود را در Google webMaster تأیید کنید و سپس سایت خود را برای نمایه سازی ارسال کنید.

 آیا من محتوای با کیفیت بالا را به کاربران عرضه می کنم؟
اولویت اول شما باید تضمین کردن این باشد که کاربران بهترین تجربه ممکن را در سایت شما داشته باشند . فکر کنید که چه چیزی باعث می شود سایت شما منحصر به فرد، ارزشمند یا جذاب باشد. دستورالعمل گوگل وب مستر را بخوانید و مطمئن شوید که وب سایت خود را با استفاده از شیوه های سازگار با Google مدیریت می کنید.

 آیا کسب و کار محلی من در گوگل نشان داده می شود؟
Google My Business یک ابزار رایگان با کاربری آسان است که در چگونگی مدیریت اطلاعات کسب و کارتان برای نمایش داده شدن درGoogle کمک می کند، از جمله جستجو و نقشه. در نظر داشته باشید کسب و کار و وب سایت خود را به google.com/business اضافه کنید . متاسفانه این امکان برای ایرانیان در حال حاضر فیلتر است . میتوانید سایت خود را در گوگل مپ ثبت کنید ، بالا بردن رتبه Google map شما نیز قوائدی دارد که شما شما را کمک میکند تا در رتبه های اول گوگل قرار بگیرد

 آیا محتوای من برای دسترسی تمام دستگاه ها سریع و آسان است؟
اکثر جستجوها به وسیله دستگاه های تلفن همراه انجام می شود؛ اطمینان حاصل کنید که محتوای شما برای بارگذاری سریع و صحیح در تمامی اندازه های صفحات نمایش بهینه سازی شده است. سازگاری صفحاتتان را با موبایل تست کنید.

 آیا وب سایت من امن است؟
کاربران امروزی انتظار یک تجربه امن آنلاین را دارند. اتصال وب سایت خود را با HTTPS امن کنید.

 آیا به کمک بیشتر نیاز دارم؟
سئو سایت یا بهینه ساز موتور جستجوگر می تواند به شما در بهبود وب سایت و افزایش امکان دیده شدن توسط موتورهای جستجوگر به صورت حرفه ای کمک کند. در مورد چگونگی و نحوه استخدام یک جستجوگر (SEO) بیشتر بدانید.

ورود به نتایج جستجوی گوگل رایگان و آسان است؛ شما حتی نیازی به ارسال سایت خود به گوگل ندارید. گوگل یک موتور جستجو کاملا خودکار است که از crawlers وب برای جستجوی دائم وب استفاده می کند، به دنبال سایت هایی برای افزودن به فهرست عناوین وبسایت ما است. در حقیقت، اکثریت قریب به اتفاق سایت های ذکر شده در نتایج جستجوی ما به صورت دستی برای ورود به سیستم ارائه نمی شوند بلکه به صورت خودکاردر هنگام crawlers دروب, پیداواضافه می‌شوند .



ما برای ارائه یک وبسایت در Google چهار دستورالعمل را پیشنهاد میکنیم. در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد که crawlers سایت خاصی را پیدا کند ، ولی با دنبال کردن این دستورالعمل ها کمک میکنید سایت شما در نتایج جستجوی کاربران ظاهر شود.

Google Search Console یا WebMaster Tools ابزارهایی برای کمک به شما در ارائه مطالب خود به Google فراهم می کند و بر نحوه چگونگی در جستجوی Google نظارت می کند . اگرمی‌خواهید ,کنسول جستجو می‌تواند حتی شما را در مورد مسایل بحرانی که گوگل باسایت شما برخورد می کند را آگاه سازد .
به گوگل کمک کنید تا محتویات شما را پیدا کند .
اولین گام به دست آوردن سایت شما در گوگل این است که مطمئن شوید Google می تواند آن را پیدا کند . بهترین راه برای انجام این کار این است که یک Sitemap ارسال کنید . Sitemap یک فایل درسایت شما است که به موتورهای جستجودر مورد صفحات جدید یا تغییر یافته درسایت شما اطلاع رسانی می کند . گوگل همچنین صفحات را از طریق لینک های دیگر صفحات پیدا می کند. بعدا در این روش سایت خود را ارتقا دهید تا نحوه تشویق مردم برای جستجوی سایت خود را بیاموزید.
عناصر صفحه وب را با رعایت اصول سئو ایجاد کنید . منظور کلیه تگهای نظیر Title , h , meta ,
عناوین صفحات وب را دقیق و منحصر ایجاد کنید . متا تگ توصیفی description بسیار مهم است . توصیفی را بنویسید که اگر کاربران متا تگ شما را به عنوان بخشی از سایت مشاهده کردند هم انها را مطلع و هم علاقمند سازد . در حالی که برای توضیح در متا تگ حداقل و حداکثری در طول متن وجود ندارد، توصیه میکنیم طول متن در حدی باشد که بطور کامل نمایش داده شود و توجه داشته باشید که کاربران بر اساس موقعیت مکانی و موارد مختلف جستجو می کنند و کاربران مشخص میکنند که اطلاعات مربوطه برایشان مفید و مناسب میباشد یا خیر .

تفکرات غلط
• نوشتن یک متا تگ توصیفی که هیچ ارتباطی با محتوای صفحه ندارد.
• استفاده از توصیفهای عمومی مانند «این یک صفحه وب» یا «صفحه درباره کارتهای بیسبال» است.
• پر کردن توصیف تنها با کلمات کلیدی.
• کپی و چسباندن کل محتوای صفحه به متا تگ توصیف.


از شرح منحصر به فرد برای هر صفحه استفاده کنید
داشتن متا تگ توصیف متفاوتی برای هر صفحه به کاربر و Google کمک می کند به ویژه در جستجوهایی که کاربران ممکن است چندین صفحه را در سایت شما جستجو کنند . اگر سایت شما هزاران یا حتی میلیون ها صفحه داشته باشد، متا تگ های توصیفی دستی احتمالا امکان پذیر نیست. در این مورد، شما به طور خودکار می توانید متا تگ های توصیف را بر اساس محتوای هر صفحه ایجاد کنید.


استفاده علامت گذاری عنوان برای تأکید بر متن مهم (تگ H1)

از آنجایی که برچسب عنوان به طور معمول متن را بزرگتر از متن معمول در صفحه نشان می دهند ،این یک نشانه بصری برای کاربران است که این متن مهم است و می تواند به آنها در مورد نوع محتوای متن زیر عنوان کمک کند . مقادیر سرفصل های مختلف برای ساخت یک ساختار سلسله مراتبی برای محتوای شما استفاده می شود و باعث می‌شود که کاربران از طریق نوشتار شما هدایت شوند.

اقدامات نادرست
قرار دادن متن در برچسب های عنوان که در تعیین ساختار صفحه مفید نیست.
استفاده از تگ های عنوان برای مطلبی که شاید برای آن برچسب های دیگری مانند strong مناسبتر باشد
استفاده از سرفصل ها ی ضعیف در سراسر صفحه
استفاده بیش از حد از برچسب h1 در یک صفحه
عنوان های بسیار طولانی.
استفاده از برچسب های تنها برای سبک دهی متن و ارائه ساختار



 
دیدگاه ها
رضا کامرانی:
سلام من سایتم را قبلا طراحی کرده ام برای بهینه سازی سایت شما میتوانید کمکم کنید
0
 
1

مدیر سایت:
با سلام بله ، برای این موضوع و دریافت مشاوره میتوانید با شماره زیر داخلی 2 واحد بهینه سازی سایت تماس بگیرید 031-36411130
0
 
0

طاهره جعفری:
من هر چی تلاش میکنم نمیتونم نقشما ثبت کنم
0
 
1
مدیریت سایت :
در حال حاضر ثبت مکان در گوگل مپ با پرداخت مبلغ قابل انجام است
0
 
0


پربازدیدترین ها
جدیدترین امکانات