مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

انداختن یک تور پهن

انداختن یک تور پهن

یافتن اطلاعتی که به ترکیب تازه ی ایده ها بینجامد کارمشکلی است. مشکل اینجاست که نمی دانید به دنبال چه باید باشید. اگر راه حل بدیهی می بود، دیگر بکر و نوآورانه نمی بود.این طورنیست ؟این مشکل یک نام رسمی هم دارد. تناقض ارتباطی که به معنای داشتن مشکل درپیداکردن اطلاعاتی است که از قبل نمی دانید آیا این اطلاعات مفید ویا مرتبط است.

به عبارت دیگر معمولا به دنبال اطلاعاتی می گردید که از قبل می دانید به سوال یا هدف شما مرتبط است. اما به دنبال اطلاعاتی که از آن اطلاعی ندارید نمی گردید. بنابراین چگونه به مسئله تناقض ارتباطی فائق می آیید واطلاعاتی می یابید که می تواند کوک کند ؛ اگرچه درمورد آن هنوز اطلاعاتی ندارید؟ گاهی اوقات اگر اطلاعات را به طور اتفاقی جمع آوری کنید خوش شانسی می آورید وبه شکل تعجب آوری به ایده یا واقعیتی مرتبط دست می یابید. روش کار این است که معما یا مشکل یا هدف خود را به هنگامی که به سرعت منابعی را از نظر می گذرانید در ذهن داشته باشید ومنتظر بمانید تا چیزی از دریای اطلاعات بیرون بجهدوتوجه شما را به خود جلب کند.

نکته

یک روش منظم تر برای جستجوی اطلاعاتی که نمی دانید آیا کمک کننده خواهد بود یاخیر ، این است که از قیاس به عنوان راهنمایی جهت اطلاعات یا راه حل های موردنظر استفاده کنید.اگر یک تجارت درحال ورشکستگی شبیه یک کشتی در حال غرق است، تماس رادیویی با گاردساحلی – یا جعبه ابزاری که حاوی همه ی ابزار لازم برای تعمیر است- یاراهی برای تخلیه ی کالاهای ارزشمند به کشتی دیگر قبل از غرق این کشتی ، به چه می ماند؟ این سه استراتژی مواردی بدیهی برای کشتی های درحال غرق هستند، اما آیا می توان از آن ها برای تجارت های درحال غرق استفاده کرد؟ خوب، اجازه دهید ببینیم ؛ می توانید موارد زیر را در نظر بگیرید:


1. به دنبال مشاوران تغییر اساسی باشید که مانند گارد ساحلی باعجله وبه هنگامی که تجارتی در حال ورشکستگی است به کمک رسانی می پردازند.


2. به دنبال یک راه حل موقتی به شکل سرمایه گذاری اضطراری یا راهی برای فروش یا تعطیل کردن ناکار آمد ترین خط تجاری باشید.


3. خریدار را بیابید که در فرایند ورشکستگی با دریافت ارزشمند ترین دارایی های شما وادامه ی خدمت رسانی به مشتریانتان با شما همکاری می کند.

به دنبال علامت های ضعف باشید

همچنین می توانید به دنبال نشانه های ضعف –عقاید و واقعیت هایی که در تناقض با دانش حاکم است وتوسط جریان غالب ابراز می شود – باشید تا دیدگاه های دیگر رابیابید. معمولا می توانید افرادی که دارای ایده های متضاد یا رویکردهای متفاوت نسبت به خط فکری غالب دارند بیابید؛ واگر این ایده ها را جویا شوید شاید دریابید که نکته ی مثبتی به همراه دارد. مثلا اگر شما در محیطی صنعتی فعالیت می کنید ، درمی یابید افراد شاغل در کارگاه های کوچک خانگی چگونه با مسائلی که شما در کار خانه با آن روبه رو هستیدروبه رو می شوند.شرط می بندم در بیرون از کارخانه شخصی وجود دارد که راهکار های جدیدی برای تولید برق ارائه میدهد. مثلا یک کشاورز یک توربین که با سیلندر کارمی کرد ساخت که پایه هایش درجریان آب قرارگرفته بود،بازوهایش گسترده شده بود تاازقدرت باد استفاده کند ویک پنل خورشیدی گرد روی آن قرار داشت. بسته به نوع هوا این سه قطعه به اشکال مختلفی ارائه خدمت می کنند، اما تقریبا همیشه این توربین جریان کوچکی از برق راتولید می کند. من نمی دانم که آیا این طرح ارزش تولید انبوه را دارد یاخیر؛ ولی احتمالا برای فردی که در شرکت برق کارمی کند ، الهام بخش خواهد بود.

آزمون اشکال غیر معمول

شکلی که هرچیزی به خود می گیرد تاحدی براساس ضرورت است، مثلا یک لیوان قهوه باید مایعات را نگه دارد وصاف روی میز قرارگیرد وبه آسانی بتوان آن را برداشت واز آن نوشید. اما شکل هرچیزی همچنین ناشی از سنت های طراحی است که ما را نسبت به دیگر احتمالات کور می سازد.


 

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها