مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

درجستجوی مضمون مشکل

درجستجوی مضمون مشکل

چه چیزی مشکل شما را به مشکلات دیگرانی که قبلاً راه حل های خوبی یافته اند شبیه می سازد؟ جواب این سوال مضمون مشکل یابی به عبارتی توضیح کلی و انتزاعی اشتباهات است. پس از تعمیم مشکل خود به دنبال مشکلاتی باشید که دراین مقوله ی عمومی جامی گیرد. شایدیکی از راه حل های آن هارا بتوان بانیازهای شما تطبیق داد. مشکلی که من با سنجاب ها دارم این است که آن ها وارد اداره واستودیوی شخصی من می شوند. آن ها روی سقف می پرند وسوراخ هایی در شیروانی ایجادمی کندد وبه بخش داخلی دیوارها می روند واز آنجادزدکی وارد ساختمان می شوندودردسربسیاری ایجاد می کنند.

من یک کارشناس را دعوت کردم که اوپس از بررسی ساختمان اعلام کردکه به علت عدم دسترسی به سوراخ ها ( طبیعتاً توسط اوونه سنجاب ها ) او بایستی سنجاب هارا در بیرون از ساختمان به دام اندازد.
اوهمچنین گوشزد کردکه با انجام این کار احتمالاً بسیاری سنجاب های اشتباهی نیز به جز مواردی که در ساختمان زندگی می کنند به دام خواهند افتاد . او افزود طعمه گذاری عملاً تعداد بیشتری سنجاب را به سقف خانه ، جایی که او می خواست دام خود راپهن کند خواهد کشانید.

این راه حل عالی به نظرنمی رسید ؛ مانده بودم که آیا می توانم به راه حل بهتری دست یابم.

برای استفاده از مضمون مشکل به عنوان نقطه شروع یافتن راهی بهتر برای دورنگه داشتن سنجاب ها از ساختمان اداری نیاز داشتم که تعریف های بسیار انتزاعی نظیر موارد زیر را در جلسه حل مشکل شخصی خود مطرح سازم:


1. چگونه چیزی یا جانوری را در بیرون نگه داریم؟


2. چگونه اطمینان یابیم که هنگامی که سوراخی را میبندیم جانور یا چیزی در آن نیست؟


3. چگونه حیوانات هدف و نه موارد تصادفی را به دام بیندازیم؟


هنگا می که به مورد آخردرلیست بالا نگاه کردم به شیرهای یک طرفه ای فکر کردم که آب تنها از یک طرف وارد می شود وازسمت دیگر فقط آب می تواند خارج شود. این شیرها در پمپ های ساده همیشه مورد استفاده هستند. به جای سیم سیم کشی سوراخ ها می توانستم یک در یکطرفه ازتخته ی سه لایه لاستیک تخت بسازم ویا مورد بهترشاید یک صفحه ی فلزی در یک لولای فلزی محکم باشد. این در اجازه ی خروج از سوراخ را به حیوان می دهد، ولی ورود به سوراخ برای او امکان پذیرنیست. وآیا این طرح دیگر مشکلات در لیست مراحل نیز حل نخواهد کرد؟ جداسازی مشکل مرا به تلفیق مشکل سنجاب به مشکل دیگر- چگونه به آب اجازه ی عبور از تنها یک طرف داده شود- سوق داد وبه راه حل موثرتری در مقایسه با روش کارشناس ریشه کنی جانوران موذی یعنی پهن کردن تله هایی درسرتاسر سقف و حیاط ساختمان رهنمون شد.

من تعدادی در یک طرفه برای سنجاب ها خواهم ساخت و آن را در ورودی سوراخ هایی که این جانوران ایجاد کرده اند نصب خواهم کرد. اگر این در ها از عهده کار برآیند شاید این طرح را تجاری سازم . شاید مارک تجاری چک اوت ( check out ) نامی مناسب برای این کالاهای جدید کنترل حیوانات موذی باشد که براساس این طرح ساخته شده اند . نامی تجاری برای آن برگزینم وبرای حق انحصاری اختراع اقدام کنم .

مدبر بودن به هنگام جستجوی ترکیب ها

به یاد داشته باشید که ایده ی اصلی ، ایجاد نوآوری است . اگربرای دستیابی به یک دیده یا طرح عالی مستاصل هستید یک نو آوری تلفیقی ، آنچه به دنبال آنید به شما نخواهد داد . در این حالت به رویکرد های واقعاً خلاقانه برای دستیابی به ترکیب های بی نظیر روی آورید.
 

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها