مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

دستیابی به ترکیب های خلاق

دستیابی به ترکیب های خلاق

با ترکیب دو ایده یا طرح موجود ، احتمال بیشتری برای ابداع یک طرح موفق هست تا با اقدام به خلق چیزی کاملاًجدید.به احتمال زیاد با انجام آنچه نوآوران انجام می دهند موفقیت نصیبتان خواهد شد: یعنی باترکیب ایده های اولیه وفرایندها ومحصولات و تبدیل آن ها به چیزی که استفاده ی جدید داشته باشد وبتوان آن را بسته بندی کرد وبه عنوان کالای خود به فروش برسانید.

در این فصل به شما نشان خواهم داد چگونه با استفاده از محصولات فعلی خود به عنوان اجزای سازنده ، به خلق کالاهای جدید و نوآورانه بپردازید.اگر یک فعالیت تبلیغاتی جدید ترتیب می دهید یا کالایی جدید طراحی میکنید یا تجارت جدیدی بنیان می نهید، معمولاً راهی برای کوتاه ساختن فرایند نوآوری با استفاده از تجارت بسیاری از نوآورانی که قبل از شما بوده اند وجود دارد.

الهام گیری از ترکیب های خلاق موفق

ترکیب مجدد ژنتیکی ، خاستگاه خلاقیت زیست شناختی است که با مخلوط ساختن ژن هایی از والدین ، فرزندی به وجود می آورد.قدرت ترکیب کلید فردیت طبیعت و نوآوری در تجارت است.

برای هرابداع کاملاً جدید در دنیا صدها نوآوری موفق وجود دارد که ایده هایاموارد فعلی را به اشکالی تازه و مفید تلفیق می کند.

یافتن کالاهای ترکیبی نوآورانه ی خودتان

دل گرم کننده خواهد بود اگر بدانیم چه تعداد از نوآوری های موفق واقعاً از ترکیب دو (وگاهی سه ) طرح موجود ایجاد شده است. حال که شما به پنهان ترین راز نوآوری ها پی برده اید،آمادگی دارید با یافتن ترکیب های تازه ای که می توانید آن را حاصل کار خود بدانید ،کارخودرا برای ابداع گری تقریباً فوری شروع کنید. من در مورد چگونگی دستیابی به ترکیب های خوب زیاد فکر کرده ام ودر این بخش چندین روش که می توانید آن ها را بیازمایید مطرح می کنم.

مراجعه به ترکیب های کلاسیک برای دستیابی به برد سریع

وقتی به ترکیب هایی که از قدیم الایام موفق بوده اند نظر می افکنید ، به یاد داشته باشید که خوبی آن ها فقط به الهام بخشی آن ها محدود نمی شود؛تعداد بسیاری از کالاهای جدید به شکل اعجاب انگیزی در عمل به ترکیب های خلاق قدیمی رجوع می کنند. برخی ترکیب ها آنچنان طبیعی هستند که ممکن تست از کالایی به کالای دیگر نقش حمایتی ایفا کنند.به طور مثال چند راه برای ترکیب شکلات و میوه های مغز دار (آجیل) وجود دارد؟

من تضمین می کنم یک شرکت شکلات سازی کالایی جدید براساس این ترکیب درازمدت را در خلال سال آینده به بازار عرضه خواهد کرد.این کالا می تواند لیوان های کره ی بادام به جای کره ی بادام زمینی باشد، لذا این کار به نظر هیجان انگیز و تازه می رسد، ولی واقعیت این است که این کار فقط یک تغییر جزئی در ترکیب قدیمی است.

نکته

نگاهی دقیق به ترکیب های قدیمی بیندازید تادر یابید آیا می توانید راهی برای اصلاح آن ها و ایجاد ترکیب خودتان بیابید. این یک شراط بندی منصفانه خواهد بود اگر بگوییم ترکیبی که بیش از یک بار در گذشته به موفقیت دست یافته ، حداقل از یک موفقیت دیگر در آینده حمایت می کند!

 

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها