مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

ده عدد از بزرگ ترین وبدترین اشتباهات در متن ایمیل

ده عدد از بزرگ ترین وبدترین
اشتباهات در متن ایمیل

با ایمیل می توانید متن های مختلفی ارسال کنید اما اینکه می توانید هرچیزی بفرستید لزوماً به این معنی نیست که باید این کار را انجام دهید . از ارسال متن هایی با مشخصات زیر شدیداً خودداری کنید زیرا ایمیل تان را متجاوز به حریم خصوصی یا ناخواه جلوه می دهد یا نشان دادن عکس العمل به آن دشوارمی شود.

***علامممت گذاری ***بیششش اززز حدددددد!!!!!

اگربیش از حد برروی عنوان ، سطر موضوع ودیگر عناصر متن ایمیل تاُکید کنید ، مخاطب حس واقعی متن را به درستی متوجه نمی شود. احتمال اینکه ایمیل های دارای علامت گذاری بیش از حد اسپم تلقی شوند خیلی زیاد است زیرا اسپمرها اغلب از علامت های خیلی «بانمک»در ایمیل شان استفاده می کنند. توصیه می کنم موارد زیر را با فونت های بهتر وتغییرات استایلی جایگزین کنید ، یا آن ها را کوچک کنید ویا اصلاً استفاده نکنید :

1. نوشتن تمام جمله یا عنوان با حروف بزرگ

2.نشانه های تکرار مثل ردیفی از علامت دلار

3.ردیفی از ستاره قبل و بعد از عنوان

4.علامت های سوُال و تعجب به مقدار زیاد

مقاله های طولانی که به نظر می آید پایانی ندارند ، درحالی که یک موضوع را دوباره تکرار می کنند

مشتریان دوست ندارند ایمیل ها مثل مجلات وروزنامه هایی که دوروبر میز ناهار خوری وتخت خواب سرگردانند ، دوروبر صندوق ایمیل شان بلا تکلیف باشند . احتمالاً مخاطب خیلی سریع ایمیل کوتاه ومختصر را باز می کند ومی خواند ، زیرا زمان کمی می برد که تصمیم بگیرد آن را پاک کند، نگه دارد یا جواب دهد .

هرچه ایمیل طولانی تر باشد احتمال اینکه خواننده تصمیم بگیرد آن را بعداً بخواند بیشتر است. وقتی مخاطب ایمیل شمارا نگه می دارد ، این خطرپیش می آید که قبل از خواندن آن را دور بیندازد زیرا بعد از چند روز ، دیگر قدیمی به نظر می رسد.

نکته

به جای اضافه کردن متنی به محتوای ایمیل برای تاُکید برروی مزایای دسترسی به متنی در وبسایت ، از پاراگراف های کوتاه استفاده کنید. به این صورت مخاطب مشکلی نخواهد داشت که چند لحظه برای خواندن ایمیل وقت صرف کند و فوراً موضوع اصلی را بفهمد.

آدرس فرستنده ی ناشناس

بیشتر مشتریان به سطر فرستنده نگاه می کنند تا تصمیم بگیرند آن را باز کنند یا نه. اگر نام فرستنده و آدرس ایمیل نا آشنا باشد احتمالاً ایمیل شما باز نشده می ماند یا به عنوان اسپم گزارش می شود. ظاهر ایمیل را به روش های زیر برای مخاطب آشنا کنید :

1.درسطر فرستنده خودتان وتجارت تان را به شیوه ای آشنا به مخاطب معرفی کنید.

2.ایمیل را از آدرس ایمیلی بفرستید که مخاطب می شناسد .

پیوند های « اینجا را کلیک کنید»

پیوندها یکی از عناصری هستند که وقتی مخاطب به ایمیل شما نگاهی می اندازد ، توجه او را جلب می کنند. این پیوند ها می توانند عبارات مهمی باشند که مخاطب فقط با خواندن عناوین وپیوند ها داستان ایمیل را دریابد.به جای استفاده از پیوند «این جا را کلیک کنید » ، پیوندی بسازید که با عبارات و عناوینی درخواست عملی را بیان کند. برای مثال، یک مربی سگ ممکن است پیوندی با این عنوان درست کند:«سه نکته ی دیگر برای تربیت سگ»

تصاویری که ذهن را منحرف می کند

برخی از مردم تنها به تصاویر ایمیل نگاه می کنند، بنابراین باید مطمئن شوید تصاویر ایمیل تان به تعریف داستان آن کمک می کند وحواس مخاطب را از پیام اصلی منحرف نمی کند. رعایت نکات زیر در کاربرد تصاویر تاُثیر پیام ایمیل را بیشتر می کنند:

1.از استفاده از تصاویر شلوغ در زمینه که خواندن متن را دشوار می کند ، خودداری کنید.

2.از تصاویر کوچک استفاده کنید وآن هارا به نسخه های بزرگ تر بر روی وبسایت پیوند دهید تا افراد علاقه مند این تصاویر را باجزئیات بیشتر ببینند.

3.از کلیپ آرت هایی که حواس افراد را از موضوع اصلی ایمیل پرت می کنند ، استفاده نکنید.

4.دقت کنید به جای تصاویر کلی از تصاویری استفاده کنید که متن ایمیل را تقویت کند.

5.استفاده ازتصویر را به هر پیشنهاد یک تصویر یا هر مقاله یک تصویر محدودکنید.

اگربه تصاویر بیشتری نیاز بود، خوانندگان را به وبسایت ارتباط دهید تا تصاویر بیشتری ببینند.

سطر موضوع خسته کننده

درسطر موضوع ، به جای اسم گذاری برای رفع تکلیف ، چیزی بنویسید که مخاطب را تشویق کند تا ایمیل شمارا باز کند.برای مثال ،ایمیلی با موضوع خبر نامه ی ماه احتمالاُ هیجان زیادی ایجاد نمی کند.از ایده های زیر استفاده کنید تا خط موضوع برای گیرنده کسل کننده نباشد:

1.منافع باز کردن سریع ایمیل را در سطر موضوع بیاورید.

2.از موضوع برای تاُکید بر روی یکی از مقالات ایمیل استفاده کنید.

3.درخواست عملکرد داخل ایمیل را در سطر موضوع هم بنویسید.

4.یکی از عناوین اصلی ایمیل را در سطر موضوع تکرارکنید.

حفظ کنید

سطر موضوع باید جالب باشد تا در طول زمان ، تعداد باز کردن ایمیل ها زیاد شود اما از یاد نبرید که باید صادق وراستگو باشید، زیرا مشتریان خوششان نمی آید که برای بازکردن ایمیل آن ها را گول بزنید.

پیوند هایی که خواننده را متعجب می کنند

وقتی مخاطب روی پیوند کلیک می کند دقیقاً باید به چیزی برسد که انتظار دارد. برای مثال ، اگر ایمیل شامل پیوندی برای اطلاعات دیگر است اما در اصل ویدئوی صداداری را دانلود می کند، دقت کنید این جزئیات را در پیوند متن بیاورید یا متن پشتیبانی را به قبل یا بعد از پیوند اضافه کنیدکه دقیقاً به مخاطب بگ.ید وقتی کلیک می کند چه اتفاقی ما افتد .(در زیر پیوند ویدئویی آمده که اطلاعات بیشتری به شما می دهد : ویدئوی اطلاع رسانی ما تماشا کنید(mpg4دقیقه).)

آگهی های نا آشنا

اگر ایمیل تان به اسپا نسری اشاره می کند یا تبلیغات شرکت های دیگر را در خود دارد ، نکات زیر را به خاطر بسپارید:

  • دقت کنید اسپانسر های شما به مخاطب وتجارت تان ربط داشته باشند.
  •  فضای تبلیغات تان حداکثر20درصد متن کلی را در بر بگیرد.
  •  دقت کنید آگهی ها خیلی بزرگ نباشند یا به صورتی قرارنگرفته باشند که نقطه ی تمرکز اصلی ایمیل به نظر برسند.

هشدار

گنجاندن آگهی های زیاد، ایمیل را برای خواننده غیر قابل تشخیص می کند.

پیام های تکراری

تکرار به مخاطب کمک می کند ایمیل شما را به یاد بیاورد.اما مشتریان از باز کردن ایمیل هایی که در آن ها به طور مکرریک سری حرف های اصلی درباره ی تجارت شما مثل مکان واطلاعات تماس تکرارمی شود،خودداری می کنند. اگر مخاطب فقط در صورتی به خواست شما عمل می کند که همان اطلاعات را دوباره و دوباره ببیند،متنی جدید و جذاب به ایمیل تکراری اضافه کنید تا ایمیل ارزش و ارتباطش با مخاطب را در طول زمان حفظ کند.

طراحی صفحه ی درهم و به هم ریخته

طراحی صفحه ی ایمیل کمک می کند که متن به قطعاتی تقسیم شود تا خواندن آن برای مخاطب آسان باشد.وقتی اجزای ایمیل را در کنار هم قرار می دهید این کارها را انجام دهید:

1. متن را به گروه های هم اندازه تقسیم کنید. برای مثال ، دومقاله را می توانید در کنار هم یا در یک ستون ، یکی بعد از دیگری ، قراردهید.

2.از فضای سفید وتصویر استفاده کنید تا این عناصر طراحی ، مقالات یا پیشنهادات مختلف را جدا کنند.

3.ازستون برای گروه بندی متون مربوط به یکدیگر استفاده کنید.متنی را که اهمیت کمتری دارد از پیام اصلی جدا کنید.

سرویس دهنده

سرویس دهنده با ایجاد الگوی ایمیل ، شما را برای گنجاندن متن در ایمیل راهنمایی می کند.

 

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها