ارسال ایمیل به نرم افزار های موبایل
بیشتر نرم افزارهای موبایل به مشتری اجازه می دهند بر روی آن ایمیل را بخواند. تحقیقات جدید نشان می دهد مشتریان به طور دائم برای دیدن ایمیل شان از موبایل استفاده می کنند. درمورد ارسال پیام های بازرگانی ایمیلی به نرم افزارهای موبایل تحقیق کتبی وسیعی انجام نشده است ، زیرا در نرم افزارهای موبایل تعداد استانداردهای الگوی ایمیل محدوداست.توصیه می کنم از قبل شروع کار با راهبرد ایمیل موبایلی ، خودتان آزمایش هایی انجام دهید. در زیر نکاتی برای شروع آزمایش آمده است :
1. وقتی مشترکان برای لیست ایمیل ثبت نام می کنند ، از آن ها دربا ره ی اولویت هایشان درمورد موبایل سوُال کنید.
برای مشترکان ویژه ، ایمیل های موبایل ویژه ای طراحی کنید.
2. ایمیل های موبایلی تان را با پهنای120 پیکسل یا کمتر طراحی کنید.
اگر ایمیل به صفحه فرود لینک شده ، ازهمان ابعاد برای این صفحه هم استفاده کنید (برای دیدن مثالی عالی از صفحه فرود موبایلی به این آدرس بروید :http://mobile.starbucks.com )
3. برای درخواست عمل در ایمیل های موبایلی ، به جای پیوند های وبسایت از شماره های تلفن استفاده کنید .
شماره های تلفن به طور خودکار قابل کلیک کردن و گرفتن هستند . دقت کنید شماره های تماسی که استفاده می کنید متن نیزدریافت کنند.
4. از طراحی صفحه ایمیل تک ستونی استفاده کنید.
بیشتر ابزار های موبایل چند ستون را نمایش نمی دهند ، خواندن مطلب چند ستونی بر روی صفحه ای کوچک مشکل است.
5. ایمیل های موبایلی را به تصویری کوچک محدود کنید واز قالب وسط چین استفاده کنید.
متن باید بالا یا زیر تصویر باشد.
6. ایمیل های موبایل را به یک موضوع باعنوان تک و خلاصه ی کوتاه هر پیام محدود کنید.
مخاطبان موبایل احتمالا پیام های طولانی با چند موضوع را نمی خوانند.