پیگیری و تجزیه وتحلیل بازدید کنند گان وبسایت
نرم افزار های ایمیل نمی توانند آنچه را بعد از هرکلیک ایمیل اتفاق می افتد، پیگیری کنند. بنابراین وبسایت شما باید برای پاس گرفتن پیوند از ایمیل ورهگیری هر بازدید کننده ای آماده باشد.بارهگیری بازدید کنندگان وبسایت می توانید در یابید که آیا افرادی که بر روی پیوند ایمیل کلیک می کنند کلیک هایشان را به شیوه ای پیگیری می کنند که به شما برای رسیدن به اهدافتان کمک کند یا خیر.
رهگیری عکس العمل بازدید کنندگان وبسایت وتجزیه وتحلیل داده ها علم تحلیل وب نامیده می شود. اجرای راهبرد تحلیل وب مستلزم استفاده از نرم افزاری است که اطلاعات مربوط به هر بازدید کننده ای را که هر زمان از وبسایت دیدن می کند(مثل شکل3-13) جمع آوری کند.
حفظ کنید
تحلیل وب می تواند به مقدار باور نکردنی اطلاعات جمع آوری کند ، اما هر اطلاعاتی برای اهداف بازاریابی ایمیلی قابل استفاده نیست.
در این قسمت ها در مورد علم تحلیل وب که برای بیشینه کردن نتایج بازاریابی ایمیل شما اهمیت دارد توضیح می دهم و همین طور به شما می گویم چگونه از اطلاعات برای بهبود روند تغییر مشتریان استفاده کنید.(توصیه هایی برای استفاده از نرم افزار علم تحلیل وب را در این سایت می یابد:WWW.emailtrainer.com منبع بزرگ دیگر ،کتاب علم تحلیل وب به زبان آدمیزاد است. نوشته ی پدرو سوستر وجنیفر لکلر،وایلی WileyT،Jennifer LeClaire ،Pedro Sostre)
نگاهی به صفحه ی فرود
صفحه ی فرود (Landing Page) صفحه ای است که مخاطب بلا فاصله بعد از کلیک بر روی پیوندی در ایمیل، آن را می بیند.
صفحه ی فرود ممکن است یکی از صفحات معمول وبسایت شما یا صفحه ی ویژه ای باشد که ایجاد می کنید تا به طور ویژه میزبان محتوای مربئط به پیوند ایمیل تان باشید. محتوای موجود در صفحه ی فرود می تواند شامل موارد زیر باشد:
اطلاعات گسترده ای درباره ی کالا یا خدماتی که در ایمیل روی آن تاُکید کرده اید
ادامه ی مقاله یا داستانی که در ایمیل شما شروع شده است
سبد خرید (وقتی کسی بر روی پیوندی کلیک می کند که کالایی را به طور مستقیم آن اضافه کند)
فرمی که اطلاعات جمع آوری می کند، مثل فرم سفارش ،فرم نظر سنجی یا در خواستی برای اطلاعات بیشتر
فرمی که اطلاعات شخصی را نشان می دهد، مثل صورت حساب یا تقویم برنامه ها
دستورالعمل هایی برای انجام کاری خارج از ایمیل مثل مسیر رانندگی یا پیاده برای خرید از فروشگاه شما
مقاله ای در وبلاگ یا گروه بحث (discussion board)
لیستی از فایل های بایگانی شده یا پیوند های جهت یا بی دیگر
کوپن یا اطلاعات چاپی دیگر
ارتباط با صفحه فرود
ارتباط مستقیم با صفحه ی فرود شامل تصمیم گیری برای مکان دقیق صفحه ی فرود در وب سایت تان واستفاده از آدرس این صفحه به عنوان آدرس پیوندتان است. در زیر مراحلی برای پیداکردن آدرس صفحه ی فرود آمده تا به طور مستقیم صفحه ای از ایمیل تان را به این صفحه پیوند دهید.
1. به وبسایت بروید وبه سمت صفحه ی فرود جهت یابی کنید.
اگر صفحه ی فرود از صفحه ی اصلی وبسایت قابل دسترسی نیست،با استفاده از مدیریت فایل وبسایت آن را در جستجوگر وب بارگیری کنید.
2. از موس تان برای پر رنگ کردن آدرس صفحه در نوار آدرس در بالای جستجو گر استفاده کنید.
3. متن را در نوار آدرس کپی کنید وبه عنوانآدرسی برای پیوندتان استفاده کنید.
اگر برای پیوند هایتان از سرویس دهنده استفاده می کنید ،آدرس صفحه ی فرور را به طور مستقیم در رابط ایجاد پیوند وارد کنید.