بعد از تعیین اینکه چه ارزش برای راهبرد ایمیل شما معنا دارد ارزش ایمیل را با ترکیبات مختلف امتحان کنید تا
محتوای مناسب برای مخاطب را بیابید .گاهی اوقات می توانید درصدهای مختلفی از هرنوع ارزش را در یک ایمیل ترکیب کنید اما گاهی اوقات ارسال پیشنهاد های ایمیلی ارزشمند به خودی خود در تغییر جایگاه محتوا موثرتر است.
حفظ
ارتباط محتوای ایمیل با خواست مخاطب وقتی اهمیت دارد که انواع مختلف ارزش را با هم ترکیب می کنید .حتا ایمیل های ارزشمند نیز برای برخی از مخاطبان همیشگی بی ربط می شوند زیرا به ایمیل تان عادت می کنند و کم کم ارزش ان را بدیهی فرض می کنند.
ترکیب انواع مختلف ارزش ها
در زیر سه روش اصلی برای ترکیب محتوای ارزشمند با پیشنهاد های ارزشمند امده است :
• پیشنهاد ارزشمندی تهیه کنید و همراه با محتوای به خودی خود ارزشمند در یک ایمیل قرار دهید .
•
محتوای ارزشمندی تهیه کنید و با یک یا دو پیشنهاد ارزشمند در یک ایمیل قرار دهید.
•
محتوایی ارزشمند تهیه کنید و با هر ایمیل پیشنهاد های ارزشمند را به طور جداگانه ای در مواقع مختلف ارسال کنید.
• تصمیم گیری درباره ی اینکه ارزش های مختلف را در ایمیل با هم ترکیب کنید یا جداگانه بفرستید به موارد زیر بستگی دارد:
• خواست مخاطب : برای مثال یک فروشگاه ارزانی فروشی که کوپن ایمیلی همراه با نکات و پیشنهاداتی می فرستد اگر مخاطب فقط به پیشنهاد تخفیف بیشتر علاقمند است شاید بهتر باشد فقط کوپن ها را بفرستد.
• چه قالب ایمیلی می فرستید: برای مثال بیشتر مردم توقع دارند خبرنامه ی ایمیلی به جای پیشنهاد و تشویق به خرید تنها اطلاعاتی ارزشمند داشته باشد.
• از مخاطب می خواهید در پاسخ به ایمیل شما چه کاری انجام دهد: برای مثال به طور کلی اگر مخاطب نیاز دارد قبل از تصمیم به خرید اطلاعات زیادی به دست اورد قبل از ارسال پیشنهادات ارزشمند اطلاعات ارزشمند برایش ارسال کنید.
• با توجه به چرخه ی خرید چند وقت یک بار ایمیل می فرستید:برای مثال اگر ایمیل های ماهانه ای می فرستید که حاوی پیشنهاد خرید کالایی است که بیشتر مردم فقط سالی یک بار می خرند در کنار پیشنهاد اطلاعات ارزشمندی اضافه کنید تا خریداران جدید را در طول چرخه ی خرید سالانه علاقمند نگه دارید.
اگر تصمیم دارید هر دو نوع ارزش را در ایمیل جای دهید ایمیل را بر روی یک هدف متمرکز نگه دارید وگرنه مخاطب ممکن است
هدف ایمیل را متوجه نشود با قانون 20/80 شروع کنید که شیوه ای مناسب برای متمرکز نگه داشتن محتوا برروی هدف اصلی است تا زمانی که درباره ی مقدار ایده ال ارزش هایی که در هر ایمیل جای می گیرد تصمیم بگیرید اگر هدف اصلی ایمیل این است که باعث شود کسی :
• از پیشنهاد شما سود ببرد: پیشنهادتان باید هشتاد درصد یا بیشتر و محتوای ارزشمند شما بیست درصد بقیه را تشکیل دهد.
• در حالی که هنوز به مشتری فرصت می دهید از پیشنهاد ی سود ببرد پیامتان را درونی کنید: پیام ارزشمند شما باید هشتاد درصد یا بیشتر و پیشنهادتان بیست درصد باقیمانده یا کمتر را تشکیل دهد.
اگر تصمیم دارید پیشنهادات ارزشمند با
محتوای ارزشمند در موقعیت های مختلف بفرستید باز هم از قانون 20/80 استفاده کنید اگر مخاطب شما :
• به اطلاعات زیادی برای تصمیم گیری درباره ی خرید نیاز دارد یا اگر لازم است قبل از اینکه کسی از شما خرید کند اعتماد اورا جلب کنید.:هشتاد درصد یا بیشتر از ایمیل باید خودش ارزشمند باشد و پیشنهادات تنها بیست درصد یا کمتر را شامل شوند .
• اطلاعات ارزشمند بدون اطلاعات پشتیبان نتیجه می دهد یا اگر جلب اعتماد مشتری کار اسانی است:فقط هشتاد درصد یا بیشتر از ایمیل باید حاوی پیشنهاد باشد و بیست درصد یا کمتر حاوی ارزش ذاتی باشد.
ارسال نوبتی درصد های مختلف مطالب ارزشمند می تواند به صورت نظام مند به روش های مختلفی انجام شود برای مثال شرکتی که فقط به یک لیست ایمیل می فرستد می تواند بعد از هر چهار ایمیل ارزشمند یک پیشنهاد ارزشمند بفرستد.
شرکت دیگری ممکن است بیست ایمیل ارزشمند را به یک ردیف از لیست مشتریان بفرستد و سپس این مشترکان را به لیست جدیدی منتقل کند جایی که پنج پیشنهاد را در یک ردیف دریافت کنند.
هماهنگ کردن تناسب موضوعی با ارزش
اضافه کردن مقداری تناسب به محتوای ایمیل باعث می شود مطمئن شوید هر بار مخاطب متن ارزشمندی دریافت می کند در زیر نکاتی امده که زمان تهیه ی متن ایمیل تناسب را به ارزش اضافه می کند:
• محتوای ایمیل را بر علایق مخاطب متمرکز نگه دارید:
از انجایی که علایق تغییر می کند باید با مخاطب هماهنگ باشید و روند تغییر علایقش را دنبال کنید اگر می بینید تعداد باز کردن ایمیل کم می شود موضوعات جدیدی به کار ببرید یا برنامه ی ارزشی موضوع ایمیل را عوض کنید ممکن است لازم شود لیست ایمیل را به طور دوره ای بر اساس علایق مخاطب عوض کنید تا محتوای ایمیل بهتر و هدف گراتر شود.
• دقت کنید ایمیل را سر وقت بفرستید.
ایمیل ها وقتی مرتبط به حساب می ایند که به برنامه های کنونی اشاره کنند و محتوای مربوط به برنامه های اخیر ,فعلی و مناسبتی را در ایمیل بگذارید.
• از ایمیل استفاده های متعدد کنید.
وقتی بیش از یک راه برای استفاده از متن به مخاطب نشان می دهید محتوا ارزشمند تر می شود .
کمک گرفتن برای تهیه ی مطلب
برای تهیه ی مطلب مرتبط وجالب می توانید به منابع بسیاری رجوع کنید شرکت های بازاریابی و تهیه کننده مطلب مطلب وقتی می توانند به شما کمک کنند که :
• برای تهیه ی مطلب وقت نداشته باشید .
• مطالب شما به نتیجه ی مطلوب نمی رسد.
• دوست ندارید محتوای ایمیل را خودتان تهیه کنید.
شرکت های بازاریابی و تهیه کننده ی مطلب اغلب خدماتی دارند که از مقدار کمی استفاده از حق کپی رایت تا استفاده ی کامل از منابع خارجی و راه حل هایی برای حفظ مسیر تعیین شده را در بر می گیرد بیشتر شرکت هایی که برای بازاریابی ایمیلی مطلب تهیه می کنند یکی یا بیش از یکی از خدمات زیر ارائه می دهند:
• کپی رایت استفاده از موضوعات و ایده هایی که تهیه می کنید.
• قالب بندی HTML محتوایی که برای ایمیل تهیه می کنید.
• طرح قالب بندی مرسوم ایمیل
• مشاوره و طرح پیشنهاد
• ایجاد تصویر ,طرح و کسب مجوز
• متناسب کردن محتویات وبسایت با ایمیل
• بایگانی کردن عملیات ایمیلی در وبسایت