مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

نوشتن فراخوان موثر برای انجام کاری

حتا وقتی محتوای ایمیل شما ارزشمند است برخی مشتریان فقط نگاهی سطحی به ان می اندازند و پاکش می کنند مگر اینکه ان ها را با گزینه های دیگری تشویق کنید .اگر افزایش تعداد پاک کردن ایمیل ها جزو اهدافتان نیست لازم است هر ایمیلی که می فرستید درخواستی برای انجام کاری خاص داشته باشد .همان طور که جای دیگری از کتاب گفتم درخواست انجام کار جمله ای است که مخاطب را تشویق می کند یک یا چند کار ویژه در راستای اهداف شما انجام دهد.

درخواست از مشتری برای انجام کاری صرفا" گذاشتن شماره تلفن در متن ایمیل یا عرضه ی پیوند های مختلف به مخاطب نیست مشتریان باید راهنمایی شوند و دلایل موجهی برای انجام کارهای ویژه داشته باشند به خصوص زمانی که کار درخواستی به زمان و پول نیاز دارد.

ایجاد در درخواست



هر کسی که ایمیل می خواند با عبارت قوی اینجا را کلیک کنید اشناست .اما چنینن عبارات عمومی لزوما" مدل هایی مناسب جهت نوشتن درخواست موثر برای انجام کار نیستند .درخواست موثر برای انجام کار مثل نشانه ای کوچک است که به مخاطب اجازه می دهد مراحلی را که برای سود بردن از محتوای ایمیل لازم است به تصویر بکشد .


کلمات قالب هایی از درخواست های قوی برای انجام کار می سازند و کیفیت تعداد کلماتی که انتخاب می کنید بر روی پاسخ هایی که درخواست عمل شما دریافت می کند تاثیر گذار است .موثر ترین در خواست های انجام کار با یک یا دو کلمه ی امری اغاز می شود افعالی که کار ویژه ای به مخاطب پیشنهاد می کنند مثلا":


• دیدن کنید
• تماس بگیرید
• دانلود کنید
• بخوانید
• چاپ کنید


در اینجا می گویم چگونه از کلمات امری برای ایجاد فراخوانی قوی استفاده کنید .بدین ترتیب هرچه درخواست انجام کار را قوی تر می کنید پیشرفت ان را نیز می بینید:


1. کار درخواستی را با موضوع کلمه ی امری ترکیب کنید .
این مورد را سفارش دهید .


2. مکان عمومی را مشخص کنید .
این مورد را آن لاین سفارش دهید


3. به فوریت کار اشاره کنید .
قبل از جمعه این مورد را سفارش دهید.


4. به هر مورد صفتی بدهید که بر ارزش ذاتی عمل تاکید کند .
این مورد با مزه را قبل از جمعه سفارش دهید.


ترکیب یک یا دو کلمه ی امری در کنار کلمات مکمل درخواست انجام کار کاملی می سازد.نوشتن درخواست کار موثر کما بیش یک هنر است تا علم .تنها با تمرین می توانید نویسنده ی در خواست کار خوبی شوید.
تبدیل کردن کلمات امری به پیوند شیوه ای مناسب برای تشویق مخاطب به کلیک برای انجام کاری است .وقتی از یک یا چند کلمه ی امری به عنوان پیوند استفاده می کنید کلماتی را انتخاب کنید که مخاطب بتواند مراحلی را که باید پس از کلیک برای انجام کار پیشنهادی شما انجام دهد تصور نماید .

برای انجام عمل ویژه ای درخواست کنید


درخواست برای انجام کار از مخاطب فقط وقتی مفید است که کاری مشخص و عملی از او بخواهید که بتواند انجام دهد .مثال های زیر بیانگر ایده هایی برای درخواست های انجام کار های ویژه است مانند فوروارد کردن ایمیل شما برای دیگران یا رزرو جا برای شرکت در برنامه ای که در ایمیل آگهی شده است .
ایمیل تان را بخوانید


وقتی مقالات طولانی می فرستید یا زمانی که درخواست عمل شما بعد از متنی طولانی می آید نوشتن درخواست عملی که مخاطب را به خواندن قسمت ویژه ای از ایمیل تشویق کند مفید است .چنین درخواستی ممکن است به شکل های زیر باشد:


• عناوین تک و عبارات کوتاه مثل بیشتر بخوانید .
درخواستی که توجه خواننده را به قسمت پایین ایمیل جلب می کند باعث می شود مخاطب فراتر از متن صفحه نمایش رو به رویش را نیز بخواند.


• فهرست مطالبی با پیوند به بخش های مختلف متن ایمیل


• کلمات امری که در سطر موضوع در سربرگ ایمیل استفاده می شوند


• پیوند به مطالب بیشتر خارج از متن ایمیل

این کلمات امری را برای تشویق مخاطب به خواندن ایمیل تان امتحان کنید.


• بخوانید: مثال: در زیر نکات فنی این ماه را بخوانید.


• نگاه کنید: مثال: برای فهرست برنامه های به لیست سمت چپ نگاه کنید.


• در نظر بگیرید: مثال: سه گزینه ی رایگان زیر را در نظر بگیرید.


• دقت کنید : مثال: به قیمت زیر هر عکس دقت کنید.


• به سمت پایین صفحه بروید: مثال : برای اطلاعات تماس به سمت پایین صفحه بروید.

ایمیل تان را ذخیره کنید.



بیشتر مشتریان فکر نمی کنند ایمیل هایی را که می گیرند باید ذخیره کنند .وقتی می خواهید مخاطبتان به ایمیل شما رجوع کند برای جلوگیری از پاک شدن ایمیل هایتان باید درخواست بنویسید.
مخاطبتان را تشویق کنید به سه روش ایمیل هایتان را ذخیره کنید:
• از خوانندگان بخواهید ایمیل ها را در پورشه ای فرعی در برنامه ی ایمیل ذخیره کنند.
• ایمیل تان را بر روی صفحه ای در وبسایت بایگانی کنید و از خوانندگان بخواهید صفحه ی جستجوگر وب را نشانه گذاری کنند.
• پیوند به نسخه ی pdf ایمیل ایجاد کنید تا مخاطب بتواند ان را ذخیره کنید.
دقت کنید دستورالعمل های ویژه ای در ایمیل جای دهید یا به دستورالعمل های درخواست عمل پیوند بدهید.
وقتی می خواهید خوانندگان ایمیل تان را ذخیره کنند برای نوشتن درخواست عمل از کلمات امری زیر استفاده کنید:


ذخیره کنید: مثال : همین الان ایمیل را برای استفاده ی اینده ذخیره کنید.
نگه دارید. مثال : تا جمعه ی بعد این ایمیل را در صندوق پستی ایمیل تان نگه دارید.
حفظ کنید .مثال : فایل های پیوند زیر را بر روی کامپیوتر حفظ کنید.
• بایگانی کنید . مثال: این ایمیل را جایی بایگانی کنید تا استفاده از منوی ضمیمه را ادامه دهید.
• انتقال دهید: مثال:این ایمیل را به پوشه ی ذخیره شده ای در برنامه ی ایمیل انتقال دهید.

دیدگاه ها
پربازدیدترین ها