مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

گنجاندن عناوین

عناوین عباراتی هستند که متن های طولانی را خلاصه یا مشخص می کنند .بدون شک عناوین مهم ترین بخش در متن ایمیل هستند زیرا مخاطب با بررسی ان ها تصمیم می گیرد که ایا محتوای ایمیل ارزش خواندن دارد یا نه.

عناوین در بسیاری از بخش های ایمیل استفاده می شوند .در زیر مطالب و نکات مفیدی برای استفاده در در ایمیل امده است :

عناوین و سرفصل ها .عناوین سرفصل هایی هستند که متن های مختلف با موضوعات متعدد را خلاصه می کنند.عناوین باید توضیح دهنده ی ایده ی اصلی کل ایمیل باشند و مخاطب را به خواندن بقیه ی متن تشویق کنند .از عنوان و سرفصل برای انتقال یک یا دو مورد زیر استفاده کنید:

• مزایای فوری خواندن ایمیل
• دلیل اصلی ارسال ایمیل
• کار اصلی یا پاسخی که از مخاطب انتظار دارید حتی اگر این کار فقط خواندن ایمیل باشد.

عناوین پاراگراف : از انجایی که مشتریان تمایل دارند به ایمیل نگاهی اجمالی بیندازند تا اطلاعاتی را که می خواهند پیدا کنند عناوین پاراگراف ها باید متن زیر عنوان را تا جایی که می شود خلاصه کند .وقتی برای همه ی عناوین از فونت و استایل یکسان استفاده می کنید عناوین پاراگراف ها برای مخاطب مقابل تشخیص تر می شوند.

عنوان پاراگراف باید کوتاه باشد اما وقتی احساس می کنید برای توضیح مطلب به کلمات بیشتری نیاز دارید باید به وضوح عنوان اولویت بدهید.

زیر عنوان های پاراگراف : زیر عنوان های سطرهایی هستند که بلافاصله بعد از عنوان اصلی قرار می گیرند و معمولا" برای اضافه کردن جزئیات بیشتر به عنوان اصلی از ان ها استفاده می شود .بهترین شیوه ی استفاده از ان ها این است که به مخاطب بگویید چه عناوینی به هم مربوطند .برای مثال زیر عنوان سمینار بازاریابی اینترنتی می تواند این باشد : هتل امنی -22ژوئن ساعت 7 . بدین ترتیب کسانی که قصد شرکت در سمینار را ندارند به راحتی از ان می گذرند.

زیرنویس ها : تصویر ها گاهی اوقات به متن بیشتری مثل زیر نویس نیاز دارند تا پیام مربوط به ان را تقویت و مفهوم ان را تفسیر کنند.زیر نویس تقریبا" همیشه باید زیر تصویر قرار بگیرد .زیر نویس عکس را می توان به عنوان پیوندی به عکس استفاده کرد یا در ان اشاره کرد که عکس خودش پیوندی به اطلاعات بیشتر یا عکس های بیشتر است .اگر برنامه ی ایمیل عکس را مسدود کند زیرنویس ان می تواند به تشخیص عکس کمک کند .

• پیوندهای جهت یابی : وقتی پیوند های جهت یابی مستقیما" به عناوین و متن مربوط به ان اشاره می کنند کلیک بر روی ان ها کاربر را به سوی بخشی از متن ایمیل تان هدایت می کند می توان از ان ها برای کمک به خواننده جهت گذشتن از مطالب بی ربط و یافتن سریع اطلاعات استفاده کرد .پیوندهای مربوط به متن ایمیل را می توان در فهرست مطالب یا مانند عناوینی که در پاراگراف نتیجه برای ارتباط دادن خواننده ی علاقمند به متن مشابه استفاده می شود به کار برد .

• فراخوان انجام کار : درخواست از خواننده برای انجام کاری معمولا" به صورت عنوان یا عبارت پیوند داده شده مطرح می شود .عناوینی که این فراخوان را مطرح می کنند باید جدا از بقیه باشند و با فونت یا استایلی متفاوت از عناوین دیگر ایمیل نوشته شوند گاهی اوقات استفاده از پیوند فراخوان انجام کار در بدنه ی پاراگراف مناسب است .

 
دیدگاه ها
پربازدیدترین ها