مورد علاقه ها 0
تلفن تماس با ما 36411130-031

برای افزایش تاثیر عکس ها ایمیل هایتان را نشان دار کنید

نشان دار کردن یعنی استفاده از عناصر طراحی گرافیکی برای بخشیدن هویتی ثابت و منحصر به فرد به تجارت تان هنگامی که از شخصیت تجاری تان تصویر ذهنی می سازید .

بعضی از این عناصر عبارتند از :

• گرافیک و لوگوهایی منحصر به شرکت خودتان
• متن و فونتی که شرکت شما را متمایز می کند.
• رنگ هایی که به طور ثابت برای هویت دادن به تجارت تان از ان ها استفاده می کنید.

نشان دار کردن ایمیل به خواننده کمک می کند فورا" ایمیل شما را از ایمیل های نا اشنا ی دیگر تشخیص دهد.اگر این کار را به طور دائم در طول زمان انجام دهید مخاطب هرچه ایمیل های بیشتری از شما دریافت می کند با شما و ایمیل هایتان اشناتر می شود.

نشان دار کردن ایمیل با رنگ ها و عناصر طراحی به HTML نیاز دارد .اگر HTML نمی دانید به سرویس دهنده ی ایمیل تان نگاهی بیندازید بیشتر این شرکت ها به شما اجازه می دهند قالب ایمیل تان را با عناصر لازم طبق سلیقه ی خودتان طراحی کنید.اگر از شرکت سرویس دهنده برای ارسال ایمیل استفاده می کنید طراح HTML کمک می کند ظاهر و احساسی دلخواه برای ایمیل تان ایجاد کنید.

هماهنگی ایمیل با نشان تجاری


تمامی ارتباطات تجاری شما باید دارای عناصر ثابتی باشند که ان ها را نشان دار کند .ایمیل ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند .متناسب کردن ایمیل با نشان تجاری به خواننده احساس اطمینان می دهد و هر بار که برای دستیابی به وبسایت کلیک می کند شرکت شما در ذهنش ماندگارتر می شود.
ایمیل تان را به روش های زیر با نشان تجاری تطبیق دهید:

• لوگویتان را در ایمیل جای دهید.
لوگو را سمت راست بالا یا مرکز ایمیل بگذارید جایی که خوانندگان بیشتر احتمال دارد ان را ببینید.استفاده از لوگوی شرکت در کنار عناصر گرافیکی قابل تشخیص ایمیل تان را نشان دار می کند و تصویر شرکت را در ذهن مخاطب قوی تر می سازد.

• از رنگ های لوگو در ایمیل استفاده کنید.
اگر لوگویتان رنگ های متعددی دارد از ان ها برای خطوط ,زمینه و فونت ها ی ایمیل استفاده کنید .اگر تک رنگ است از یک برنامه ی طراحی گرافیک برای ایجاد پالت رنگی که با رنگ های لوگو متناسب باشد استفاده کنید.در این وبسایت لیستی از ابزار های مفید برای ایجاد تناسب رنگ می یابید:

WWW.emailtrainer.com


• از رنگ های وبسایت در ایمیل تان استفاده کنید.
وقتی خوانندگان از پیوندی در ایمیل به وبسایتتان می رسند ممکن است درنگ کنند تا ببینند ایا شباهتی به ایمیل تان دارد یا نه .وقتی ایمیل تان را طراحی می کنید از رنگ های مشابه وبسایت استفاده کنید.برای مثال :اگر در وبسایت از زمینه ی خاکستری با متن سیاه استفاده می کنید همان رنگ ها را در ایمیل هم به کار ببرید .

• پیشنهادات موجود در وبسایت را با پیشنهادات ایمیل تان هماهنگ کنید.
اگر ایمیل تان شامل پیشنهادی با طرحی ویژه است و اگر مردم را راهنمایی می کنید تا برای تکمیل خرید یا اطلاعات بیشتر به سایت تان مراجعه کنند دقت کنید که در وبسایت هم برای ان پیشنهاد از همان طرح استفاده کرده باشید.

• تبلیغات چاپی تان را با ایمیل هایتان هماهنگ کنید.
اگر برای تقویت تاثیر ایمیل تان نامه ی مستقیم یا تبلیغات چاپی می فرستید دقت کنید موارد چاپی هم با ایمیل و بقیه ی شکل های ارتباطی شما تناسب داشته باشد.

• از فونت هایی استفاده کنید که با نشان تجاری داخل ایمیل تان تناسب دارد.
در شکل کلی و فضای ایمیل و همچنین شکل های پشت متن از فونت های هماهنگ استفاده کنید.در تمامی شکل های ارتباطی فونت ها را ثابت نگه دارید و برای لنگر های مشابه از فونت ها ی مشابه استفاده کنید .برای مثال اگر ایمیل تان شامل سه مقاله با سه عنوان در یک ستون است برای همه عنوان ها از فونت یکسان استفاده کنید.اگر از فونت های مختلف زیادی در یک ایمیل استفاده کنید تاثیر یکسان نگه داشتن فونت ها را از بین می برید .در هر ایمیل تنها از دو یا سه فونت استفاده کنید تا حواس خواننده پرت نشود.

• دقت کنید ایمیل تان منعکس کننده ی شخصیت تجاری واقعی شما باشد.
اگر ایمیل تان را با توجه به شخصیت تجاری که در ذهن دارید تنظیم نکرده باشید ممکن است عناصر طراحی با نشان تجاری تان متناسب به نظر نرسند .ایمیل را به دوستان یا مشاوران مورد اعتماد نشان دهید و از ان ها نظر بخواهید که ایا استایل نوشتاری تان با تصویر ذهنی مطلوب شما هماهنگی دارد یا نه .اگر نویسنده ی خوبی نیستید از نویسنده ی دیگری بخواهید این کار را انجام دهد تا با استفاده از متن ,مقالات و پیشنهادات این تصویر را حفظ کنید .
به نویسنده بگویید که می خواهید متن ایمیل تان چگونه به نظر برسد:

• جدی یا خنده دار
• حرفه ای یا خودمانی
• رسمی یا دوستانه
• انحصاری یا بین المللی
• فوری یا عادی
• مصرانه یا به طور مودبانه ای قانع کننده

حفظ ثبات نشان تجاری در قالب های متعدد ایمیل
اگر از قالب های متعددی استفاده کنید و همه ی قالب ها با نشان شما هماهنگی کافی نداشته باشند ممکن است مخاطب همه ی ایمیل ها را نشناسد .از طرفی اگر نتواند بین قالب های شما تفاوت قائل شود نمی توانید فوریت موجود در هر ایمیل را به مخاطب انتقال دهید.برای مثال اگر خواننده ببینید قالب ایمیل خبرنامه ای طولانی است احتمال دارد ان را کنار بگذارد تا بعدا" بخواند .اما اگر متوجه شود که ایمیل دعوت نامه است ممکن است با پاسخ دادن سریع ان را رزرو کند.

بهترین شیوه برای نشان دار کردن ایمیل با قالب های متعدد این است که در عین اینکه ایمیل تان را برای افرادی که می دانند منحصر به فرد است متفاوت نگه می دارید هویت نشان تجاری تان را با هر قالب هماهنگ کنید .روش های زیر برای نشان دار کردن قالب های متعدد ایمیل به صورتی با ثبات که در عین حال به هر قالب هویتی منحصر به فرد می دهد کاربرد دارد:

• از تصویر یک نوار بالایی یکسان با کمی تغییر رنگ برای هر قالب استفاده کنید.
• رنگ لوگو را برای هر قالب کمی تغییر دهید.
• برای زمینه و مرز های هر قالب از رنگ کمی متفاوت استفاده کنید.
• از متن گرافیکی برای ایجاد عنوان منحصر به فردی در بالای هر قالب استفاده کنید.
 
دیدگاه ها
پربازدیدترین ها