باور کنید یا نه بیشتر مشتریان اینده به هر چیزی که شما تصمیم می گیرید در چارچوب راهبرد ایمیلی تان برایشان بفرستید علاقمند نیستند .همانطور که اطلاعات تماس و اجازه ی ارسال را جمع اوری می کنید از مشترکانی که مشتریان بالقوه هستند بخواهید علایقشان را با شما در میان بگذارند .استفاده از اطلاعات مورد علاقه ی ان ها به شما اجازه می دهد
لیست ایمیل هایتان را گروه بندی کنید و اطلاعات مربوط به گروه خودشان را برایشان ارسال کنید.
پرسیدن سوال های تشریحی از مشترکان بالقوه درباره ی علایقشان ممکن است نا امید کننده باشد زیرا مردم دوست دارند به شیوه ی منحصر به فرد خودشان به چنین سوال هایی پاسخ بدهند.برخی از مردم احساسات واقعی شان را با شما در میان می گذارند اما بقیه دوست دارند انچه شما دوست دارید به شما بگویند گاهی اوقات نیز مردم اطلاعاتی در اختیارتان می گذارند که احتمالا" نمی توانید از ان ها استفاده کنید به جزئیات زیادی نیاز دارد و یا به طور موثر قابل مدیریت نیست .به جای سوالات تشریحی گروه های اصلی را لیست کنید و از مشترکان بخواهید در زمان ثبت نام خودشناسی کنند.مثال :
سوال تشریحی :
چرا در رستوران ما غذا می خورید ؟
سوال اصلاح شده با دسته بندی ویژه: کدام گزینه علت انتخاب رستوران ما را بهتر بیان می کند ؟
• تخفیف هایی که باعث پس انداز بیشتر می شود
• موارد اضافه شده به منوی جدید
• معرفی نوشیدنی های متنوع
• موزیک زنده و برنامه های ویژه
هنگام طرح سوالاتی که میخواهید از مشترکان لیست بپرسید دقت کنید که جواب های ان ها باید برای
هدفمند کردن ایمیل های اینده مفید باشد .مثال:پرسیدن اینکه ایا به گلف علاقه مندید ؟ وقتی مفید است که برنامه ای جهت دعوت افراد به تورنمنت گلف برای جمع اوری کمک خیریه داشته باشید یا شرکت تان فروشنده بسته های مسافرتی تعطیلات با گلف باشد.
در زیر نمونه ای از گروه بندی هایی امده که می توانید در لیست تان انجام دهید .بدین ترتیب از مشترکان می خواهید با توجه به ان ها به شما بپیوندند تا اطلاعات تماس را با توجه به علایق عمومی دسته بندی کنید.
نوع تماس :
به جای ارسال
ایمیل های بازاریابی به همه افراد لیست از مشترکان بخواهید اطلاعات مورد علاقه شان را انتخاب کنند و همیشه از این اطلاعات تبعیت کنید .اگر قصد دارید ارسال اطلاعات بیشتری را در اینده شروع کنید به طور دائم از ان ها بخواهید این اطلاعات را به روز کنند.
عناوین این لیست ممکن است به شرح زیر باشد :
• خبرنامه ی ماهانه
• تخفیف ها و پیشنهادهای ویژه
• اگهی کالاهای جدید
• دعوت نامه ی جشن ها و برنامه ها
• انتشارات
• پشتیبانی فنی و پیشنهاد کالا
• یاداوری خدمات در فواصل مختلف
• قرار ملاقات های ویژه ی فوری
علایق مربوط به آمارگیری جمعیتی :
دریافت اطلاعات جمعیتی مثل سن یا در امد ممکن است کار سختی باشد زیرا مردم در مورد حریم خصوصی شان محافظه کارند و معمولا" علاقه ندارند این گونه اطلاعات را در اختیار تان قرار دهند مگر اینکه بدانند چرا به ان نیاز دارید و چگونه از ان استفاده می کنید سعی کنید برای جمع اوری اطلاعات چنین سوالاتی را با پرسش در مورد علایق مردم ترکیب کنید.بدین ترتیب بدون اینکه این سوال ها را به طور مستقیم بپرسید به ان ها اشاره می کنید .در زیر مثالی از عناوین احتمالی این لیست برای کارهای ویژه امده است .
• مقاصد توریستی بدون هزینه ی اضافی
• دعوت نامه برای برنامه های ویژه ی مجردها
• گلف بازی برای کودکان زیر دوازده سال
• سرگرمی در فضای محدود
• باغبانی با هزینه کم
علایقی که مشترکان ان ها را ترجیح می دهند:
برخی از مردم به شما می گویند به چه چیزی علاقه مندند و در چه صورتی احساس می کنند با ان ها به طور ویژه برخورد می شود سعی کنید اطلاعات مورد علاقه را طوری در لیست جای دهید که جایزه ی دادن اطلاعات باشد ایده های پیشنهادی به شرح زیرند :
• اولویت رزرو بلیت برنامه ها
• تخفیف های مربوط به اعضا
• دریافت اگهی کالاها ی جدید به عنوان اولین افراد
• افرادی که زود ثبت نام کنند می توانند کالاهای ویژه بخرند.
در همان اول کار و به سرعت به مشترکان انتخاب های زیادی ندهید .از ان ها بخواهید علایقشان را در طول زمان به شما بگویند و به مرور در حین ارتباط با شما اطلاعات را دریافت کنند .در عین حال اطلاعات مربوط به علایقشان را بدون سوال از ان ها و تنها با دنبال کردن کلیک هایشان روی مطالب مختلف دنبال کنید.