مورد علاقه ها 0
مشاوره و تماس سریع : 09120532653

جمع آوری اطلاعات آن لاین

قرار دادن پیوند ثبت نام در هر تماس آن لاینی راهی عالی برای جمع آوری ایمیل با اجازه ی علنی است.پیوند ثبت نام جعیه ی متن ,دکمه یا متنی است که معمولا" به فرم ثبت نام یا صفحه ی تایید ی متصل می شود که به ثبت نام کننده اجازه می دهد اطلاعات اضافی و اولویت هایش را وارد کند.برخی از ابزارهای درخواست ثبت نام در سایت به شرح زیر است :

جعبه های متن :
این جعبه ها به مشترکان اجازه می دهند بدون کلیک کردن روی فرم ثبت نام اضافی اطلاعاتشان را وارد کنند .با جعبه ها ی متن می توانید درخواست ایمیل کنید .این جعبه ها ممکن است شامل زمینه های مختلف برای ساختن یک فرم کامل باشند.

دکمه ها:

نمایه های گرافیکی پیوندی هستند که مشترکان را جذب می کنند تا فرمی را کامل کرده و تحویل دهند.دکمه ها ممکن است به شکل تصاویری با متنی داخل ان جعبه های درخشان ,علامت ها,یا دیگر شکل های گرافیکی خلاقانه باشند.
دکمه ی ثبت نام باید حالتی برجسته داشته باشد اما نباید برای مشترکانی که قبلا" ثبت نام کرده اند ان قدر جلب توجه کند که توجهشان را از محتوای سایت دور کند.

پیوندهای متن:
این ها عناوینی کوتاه از متنی ساده متصل به فرم ثبت نام هستند .اگر بخواهید گزینه ای برای دسترسی به اطلاعات دیگر در بین متن بیاورید یا اگر دوست داشته باشید سطری از متن را در امضای ایمیل تان اضافه کنید این پیوند ها ایده آل اند.

تیک باکس ها:


این گزینه ها معمولا در فرم های چند منظوره کاربرد دارند تا روند مراحل اضافی را حفظ کنند .مثلا برای کسی که قبلا خرید آن لاین انجام داده و نام و ادرسش را وارد کرده است تیک زدن یک گزینه ی ثبت نام برای اضافه کردن اطلاعاتش به فرم حمل کالا راهی عالی برای کسب اجازه جهت استفاده اطلاعات شخصی اش برای حمل کالا و ارسال ایمیل های بعدی است .اگر نمی خواهید افرادی که به گزینه ی تیک توجه نمی کنند زمان دریافت ایمیل های بعدی عصبانی شوند و احساس کنند بدون اجازه به لیست تان اضافه شده اند ان را به عنوان پیش فرض خالی بگذارید.


اگر از فرم ,دکمه ,پیوند های متن یا هر عنصر دیگر استفاده می کنید سعی کنید ایده های مختلفی را برای جایگزینی ان ها امتحان کنید .می توانید پیوند ثبت نام را تقریبا" هرجایی از فایل HTML که ممکن بود بگذارید .سعی کنید پیوند ثبت نام را به قسمت های زیر اضافه کنید:


• تمام صفحات وبسایت
• روی بلاگ یا وبسایت شخصی تان
• در بنرهای تبلیغاتی و تبلیغات آن لاین
• در وبسایت های دیگر (با کسب اجازه)
• در ایمیل های تجاری غیر رقابتی
• در فهرست ها ی راهنمای آن لاین


جمع آوری اطلاعات بصورت شخصی
بر طبق قانون ده فوت از هر کسی که در شعاع ده فوتی شماست ,اطلاعات تماسش را بگیرید .شخصی گرم و اجتماعی ,یا مکالمه ای لفظی می تواند مساوی جذب مخاطبی علاقه مند برای در میان گذاشتن منفع پیوستن به لیست ایمیل شما در اینده باشد.


همیشه زمان جمع اوری اطلاعات به صورت شخصی اجازه بگیرید .در زیر راه هایی امده که بدون اینکه فرد فضولی به نظر برسید ارتباط ایجاد کنید و اطلاعات جمع اوری کنید:
• کارت ویزیت مبادله کنید .

از طرف مقابل بپرسید ایا ایمیلی که ترجیح می دهد از طریق ان با شما در ارتباط باشد روی کارت نوشته شده است.


• یک دفتر نظرات مشتریان روی پیشخان مغازه یا شرکت بگذارید.

دفتر نظراتی در ماشینتان بگذارید تا در هر جایی از مردم بخواهید ان را امضا کنند.

• روی میزتان در نمایشگاه های تجاری و برنامه ها سبدی برای جمع آوری کارت های ویزیت قرار دهید.

حتما روی سبد علامتی بگذارید که قصد شما را برای ارسال ایمیل بیان کند .
• کارمندانتان را اموزش دهید تا اطلاعات مشتریان را از ان ها بگیرند.

از کسی که به تلفن ها پاسخ می دهد بخواهید در زمان تماس تلفنی ادرس ایمیل تمامی کسانی که تماس می گیرند و اجازه ی ارسال ایمیل را از ان ها بگیرد.

جمع آوری اطلاعات از طریق چاپ.
اضافه کردن اطلاعات ثبت نام به نامه ی مستقیم و چاپ آگهی راه هایی عالی برای کمک به بازدهی دلارهایی است که صرف تبلیغات می کنید.برای جذب مردم به دیدن وبسایت یا فروشگاهتان از چاپ آگهی کمک بگیرید همچنین از ان ها بخواهید فرمی کاغذی را پر کنند و به شما برگردانند یا از طریق ایمیل درخواست کنند که به لیست شما اضافه شوند.


ایده های زیر برای استفاده از چاپ جهت جذب مردم برای ثبت نام است :
کارت پستالی بفرستید و انگیزه ای ایجاد کنید که دریافت کننده کارت را پس از نوشتن ادرس ایمیلش روی ان به فروشگاه برگرداند (مثل هدیه ی رایگان یا شرکت در قرعه کشی )
حتما کاربرد مورد نظرتان را توضیح دهید و در متن درخواست اجازه کنید.


• انگیزه ای برای ثبت نام ایجاد کنید تا به ارزش پیشنهاد چاپی تان بیفزایید.
برای مثال این پیشنهاد را چاپ کنید :در ازای ثبت نام در لیست ایمیل های مشتریان برتر از ارایشگاه رایگان کودک استفاده کنید.

• جمله ی انگیزه بخش به پشت کارت ویزیت تان اضافه کنید.
برای مثال کارت ویزیت تخفیف دار یک فروشگاه می تواند شامل این جمله باشد :اعضای لیست ایمیل ما ده درصد بیشتر پس انداز می کنند.به صورت ان لاین شخصی یا از طریق تلفن به ما بپیوندید.

• نام دامین تان را مبتکرانه انتخاب کنید و ان را در اگهی چاپی قرار دهید تا تعداد ثبت نام ها را افزایش دهد.



وقتی تدوین راهبردی برای جمع آوری اطلاعات را شروع می کنید حتما اهداف و روش هایتان را یادداشت کنید بهترین کار این است که با هر جایی و هر کسی ارتباط برقرار می کنید پیام ثابتی به او بدهید به عبارت دیگر اگر به صورت کلی برای راهبردتان برنامه ریزی نکنید ممکن است زمانی برسد که پیام ها را با یکدیگر اشتباه بگیرید و مشترکان اینده تان را از یکدیگر تشخیص ندهید .اگر پیام ها و دستور کارتان از متغیرها ی زیادی تشکیل شده باشد تشخیص نتایج سخت می شود.

 
دیدگاه ها
پربازدیدترین ها