تلفن تماس با ما ۳۶۴۱۱۱۳۰-۰۳۱

رهگیری پاسخ هایی که کلیک نشده اند .

به برخی از اهداف بازاریابی اینترنتی نمی توان از طریق کلیک دست یافت برای مثال اگر هدفتان افزایش تعداد تماس های تلفنی به نمایندگان فروش برای افزایش تعداد قرار ملاقات ها و بالاخره حراجی اختصاصی است جدا از گزارش های کلیک و تحلیل وب ایمیل تان باید دارای روشی برای رهگیری و ارزیابی نیز باشد.

در این بخش توضیح می دهم چگونه پاسخ هایی را که روی ان ها کلیک نشده رهگیری کنید و میزان برگشت سرمایه را محاسبه کنید تا بتوانید تاثیر جذب مشتریان بیرونی به حریم وبسایت تان را بسنجید.

رهگیری خرید های داخل مغازه
اگر هدف ایمیل خرید حضوری از فروشگاه تان باشد باید راهی بیابید تا هر افزایش تعداد بازدید کننده ای را که به ایمیل مربوط می شود رهگیری نمایید و این افزایش را با هر افزایشی در فروش مقایسه کنید.

برای رهگیری بازدید کنندگان از فروشگاه و ارتباط دادن ان ها به بازار یابی ایمیلی این نکات را در نظر بگیرید:
از مخاطب ایمیل بخواهید ایمیل را چاپ کند و ان را هنگام مراجعه به فروشگاه با خود بیاورد.

تعداد ایمیل های چاپی را که در طول زمان آزمایشی مثلا در طول یک ماه یا در طول یک دوره برنامه ی بازاریابی ایمیلی در نمایشگاه تحویل می گیرید بشمارید.

از مخاطب بخواهید وقتی به فروشگاه می اید به ایمیل شما اشاره کند.
به مشتری پیشنهاد هدیه بدهید تا حتا اگر برای خرید سمت پیشخان نمی رود انگیزه ای برای اشاره به ایمیل شما داشته باشد تعداد هدیه ها را بشمارید تا مشخص کنید چه تعداد بازدید کننده از طریق ایمیل امده است .

از کارکنانتان بخواهید از مشتریان فروشگاه بپرسند که ایا ایمیل دریافت کرده اند یا نه .

تعداد بازدید کنندگانی را که می گویند ایمیل دریافت کرده اند بشمارید.

در ایمیل تان کالا یا خدماتی ویژه یا پیشنهاد ویژه ای را حراج کنید.
کسانی را که به دنبال پیشنهاد شما از مغازه بازدید می کنند بشمارید .

رهگیری تماس های تلفنی


اگر هدف ایمیل تان افزایش تعداد تماس های تلفنی است باید شامل روشی برای رهگیری این موضوع باشد که کدام تلفن نتیجه ی دریافت ایمیل است ایده های زیر در زمینه ی رهگیری تماس های تلفنی و ربط دادن ان ها به کارهایی که در زمینه ی بازاریابی ایمیلی انجام می دهید کاربرد دارد .:


از مخاطب ایمیل بخواهید که هنگام تماس به ایمیل تان اشاره کند.

تعداد چنین تماس هایی را بشمارید.


شماره تلفن ویژه ای اختصاص دهید که تماس از کسانی را قبول کند که ایمیل را گرفته اند و ان شماره را در ایمیل بیاورید.



زمانی که تماس تلفنی انجام می شود تماس هایی را که از شماره ی ایمیل است بشمارید.


کالا یا خدماتی را در ایمیل به حراج بگذارید.


هر تماسی را که به این کالا یا خدمات مربوط می شود بشمارید.


از مخاطب ایمیل بخواهید وقتی تماس می گیرد با شخص ویژه ای صحبت کند.


به کارمندانتان بگویید از تماس گیرنده ها بپرسند شماره ی شما را از کجا آورده اند .


رهگیری شرکت در برنامه ها


وقتی هدف ایمیل افزایش تعداد شرکت کنندگان در برنامه هاست باید شامل روشی برای رهگیری تعداد شرکت کنندگانی باشد که با ارسال ایمیل به ان برنامه ها امده اند در زیر ایده ها یی برای رهگیری شرکت در برنامه ها و ربط دادن شرکت کنندگان به فعالیت هایی که در زمینه ی بازاریابی اینترنتی انجام می دهید امده است :


از مخاطب بخواهید ایمیل را به برنامه بیاورد .
تعداد افرادی که ایمیل را اورده اند بشمارید.
از مخاطب بخواهید به ایمیل اشاره کند یا کدی را که در ایمیل دعوت نامه امده است بیان کند .
تعداد شرکت کنندگانی را که به ایمیل یا کد اشاره می کنند بشمارید.
از مخاطب ایمیل بخواهید با تماس تلفنی یا پاسخ به ایمیل پیش ثبت نام کند.



رهگیری پاسخ های ایمیل
گاهی اوقات برای رسیدن به اهدافتان کافی است از مردم بخواهید به ایمیل تان پاسخ دهند .سرویس دهنده نمی تواند جواب ها را رهگیری کند اما شما از مشترکان لیست ایمیلی می گیرید که سطر موضوع ان منبع جواب را مشخص کند .شمردن تعداد جواب های به ایمیل فایده ویژه ای ندارد اما وقتی اطلاعات کم موجود در جواب را پیگیری می کنید این جواب ها مفید می شوند ایده های زیر برای پیگیری جواب و استفاده ی مفید از اطلاعات موثر است .

ماهیت هر جواب بررسی کنید.
ببینید ایا پاسخ شما حاوی شکایت پیشنهاد یا درخواست است سپس منبع جواب را رهگیری کنید.
نتیجه ی پاسختان به هر جواب و نتایج ان را پیگیری کنید.