تلفن تماس با ما 36411130-031

نام گذاری پیوندها

یکی از مهم ترین مسائل درباره ی پیوند متن انتخاب کلمات مناسب برای نامگذاری ان است اگر چه نمی توانید تمامی نکات را درباره ی هر پیوندی که نامگذاری می کنید رعایت کنید اما می توانید از نکات زیر برای ایجاد پیوندهای مناسب در ایمیل تان استفاده کنید:

• پیوندتان را به صورت حسی نامگذاری کنید.
قانون نامگذاری پیوند این است که انچه روی ان کلیک می کنید همانی باشد که به ان دست می یابید.به عبارت دیگر طوری پیوند را نامگذاری کنید که به مخاطب بگوید بعد از کلیک پیوند چه چیزی در انتظارش است .
در زیر مثال هایی امده است :

• اگر پیوند فایلی را دانلود کند : نوع فایل را در پرانتز بیاورید.برای مثال پیوندی که فایل سندی قابل جابه جایی را دانلود می کند می تواند شامل این متن باشد:

اطلاعات بیشتری درباره ی این کالا (pdf)



اگر پیوند خواننده را به وبسایتی هدایت می کند که می تواند در ان برای دیدن اطلاعات بیشتر جستجو کند : دستورالعمل های لازم را در پیوند بگنجانید برای مثال اگر مخاطب را به وبلاگتان هدایت می کند بنویسید:


جزیئات در وبلاگ من


• اگر پیوند به کلیک های بیشتر یا کارهای بیشتری بعد از کلیک اول نیاز دارد : پیوند را طوری نامگذاری کنید که مرحله ی اول روند را توضیح دهد .برای مثال پیوندی با عنوان ماشینتان را اهدا کنید به اندازه ی پیوند زیر واضح نیست که می گوید:


درباره ی سه مرحله ی اهدای ماشینتان مطلب بخوانید:


• اگر پیوندتان به ادرس ایمیل می رسد: ادرس ایمیل را در پیوند بگذارید زیرا پیوند های ایمیل برنامه ی ایمیل اصلی را بر روی کامپیوتر کاربر باز می کنند و کاربرانی که برنامه ی ایمیل شان بر اساس وب است نمی توانند از پیوند استفاده کنند برای مثال به جای استفاده از پیوندی که می گوید به ما ایمیل بزنید بگویید :
• به این ادرس به ما ایمیل بزنید.



• برای نامگذاری پیوندها از عبارات داخل مقالات و عناوین استفاده کنید:



• از استفاده ی عباراتی مثل اینجا را کلیک کنید اجتناب کنید زیرا پیوند ها جلب توجه می کنند و اگر به ان ها اسامی کلی بدهید مخاطب نمی تواند پیوندهای متنی جالب را تشخیص دهد.


• پیوندها را طوری نامگذاری کنید که درباره ی کلیک کننده به شما اطلاعاتی بدهند.


از انجایی که پیوندهای ایمیل قابل رهگیری هستند ان ها را به شیوه ای نامگذاری کنید که درباره ی انگیزه های کلیک کننده به شما اطلاعات بدهد به این ترتیب گزارش ها معنادارتر می شوند.برای مثال : اگر خبرنامه ی ایمیلی تان شامل مقاله ای درباره ی سه عدد از بهترین مکان ها ی گلف کودکان است و پیوندی برای دیدن اطلاعات بیشتر درباره ی تعطیلات خانوادگی گلف در اختیار خواننده قرار می دهید می توانید عده ای از خوانندگان را تشویق کنید بر روی پیوند اطلاعات بیشتر کلیک کنند اما به اندازه ی پیوند زیر تشویق کننده نیست:


ایا بچه های زیر دوازده سال دارید ؟ درباره ی بهترین زمین های گلف خردسالان در اینجا مطالبی بخوانید.


• پیوندها را با توضیح درباره ی مزایای فوری کلیک ان نامگذاری کنید.

وقتی به مخاطب دلیل خوبی برای کلیک می دهید احتمال دارد کلیک های بیشتری انجام دهد .به جای نامگذاری پیوند با تاکید بر ساز و کار کلیک مثل وبسایت ما مراجعه کنید.مزایای ان را در پیوند بیاورید .برای مثال این را امتحان کنید:
از وبسایت ما خرید کنید و از 10% تخفیف بیشتر و حمل رایگان بهره مند شوید.